خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کم‌تر از یک هفته پس از آن‌که وزیر خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده خواستار توقف درگیری‌ها و احیای مذاکرات صلح برای پایان دادن به خشونت‌ها در یمن شدند، حال جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید با نماینده سازمان ملل در امور یمن هم‌عقیده‌ است.

او تصریح کرد: اکنون زمان آن است که شورای امنیت دست به کار شود تا روند تحت هدایت سازمان ملل برای صلح در یمن جان تازه‌ای بگیرد.

وزیر خارجه انگلیس اظهار کرد، کشورش از تمام نفوذ خود استفاده می‌کند تا هر دو طرف درگیری‌های یمن را پای میز مذاکره بیاورد و به خشونت‌های مرگبار در این کشور پایان دهد.

دست‌کم ۱۰ هزار نفر در درگیری‌ها در یمن جان خود را از دست داده‌اند و آن‌طور که سازمان ملل هشدار داده، قحطی، فراگیری بیماری‌ها، کمبود نیازهای اولیه و آوارگی، مردم این کشور را در مرز یکی از بدترین فجایع انسانی معاصر قرار داده‌ است.

وزیر خارجه آمریکا هشتم آبان ماه گفته بود کشورش از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد از اقدامات نماینده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری در یمن حمایت کنند. همان روز وزیر دفاع ایالات متحده حتی یک بازه زمانی نیز برای آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوها تعیین و اعلام کرد: ما خواهان این هستیم که طی ۳۰ روز آینده آتش‌بس برقرار شود و همه طرف‌های درگیر سر میز مذاکره صلح حاضر شوند.

در سخنان اخیر جرمی هانت جزئیات دقیقی از تلاش‌های تازه لندن مطرح نشده اما دیپلمات‌های سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، این کشور و آمریکا در حال آماده‌کردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای توقف درگیری‌ها هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.