حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره موج جدید تحریم‌ها و اعمال مجدد آن‌ها از سوی امریکا گفت: به نظر می‌رسد آقای ترامپ با همان روحیه قماربازی خود عمده کارهایی که انجام می‌دهد بلوف‌های سیاسی است برای اینکه ایران را تحت فشار قرار بدهد و همچنین برای اعمال برخی از خواسته‌های خود این تحریم‌ها را اعمال کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: امریکا آن چیزی را که از اعمال تحریم‌ها در سر داشت، انجام داده و چیز دیگری باقی نمانده که بخواهد انجام دهد. تجربه هم نشان داده که ایران در برابر تحریم‌های اقتصادی مقاومتش بیشتر از شرایط عادی است و با افزایش فشارها، اتحاد و انسجام ما بیشتر خواهد شد. امریکا در این شرایط اقتصادی برای خودش مشکل ایجاد می‌کند کمااینکه هم‌پیمانان او هم دارند از رفتارهای امریکا سرباز می‌زنند درنتیجه امریکا در این رویکردهایش تنها است.

وی درباره لزوم اتحاد در کشور برای مقابله با تحریم‌ها گفت:‌ کمک کردن به وحدت و انسجام ملی از وظایف گروه‌های سیاسی است. احزاب و جریانات سیاسی باید کمک به دولت برای برون رفت از این مشکلات و بحران را مدنظر قرار بدهند و دیگری اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی باید سعی کنند با تقویت اقتصاد کشور، مردم را وارد صحنه کنند و فقط بحث مشارکت سیاسی مطرح نباشد بلکه مردم در اقتصاد هم مشارکت داشته باشند.

دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به اعتماد عمومی مردم گفت:‌ بدون شک هیچ دولتی بدون سرمایه‌های اجتماعی  که مردم هستند، نمی‌تواند در برابر هجمه‌ها مقاومت کند. در کشور ما هم راهش این است که مردم اعتمادشان به نظام بیشتر شود. اگر ما در وعده‌هایی که می‌دهیم، صادق باشیم و به آن عمل کنیم مردم نشان‌ داده‌اند که روز به روز حمایتشان بیشتر می‌شود ولی اگر قرار باشد به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل نکنیم، مردم در برابر این فریبکاری مقاومت نشان خواهند داد.

وی درباره رد لایحه CFT در شورای نگهبان گفت: تکلیف شورای نگهبان در بررسی لوایح کاملا مشخص است و اگر مجلس پافشاری کند، باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود. کشور ما بن‌بست ندارد و مقام معظم رهبری هم این نکته را بارها تاکید کردند. حضرت امام هم با تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام عملا مانع از ایجاد هرگونه بن‌بست در کشور شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: قطعا ما اگر بخواهیم در جهان تعاملات اقتصادی داشته باشیم، باید ابزارش را هم در اختیار داشته باشیم و موانع بر سر راه آن را رفع کنیم. FATF یکی از موانع سر راه ما است و باید آن را برداریم تا بتوانیم وارد بازار و اقتصاد جهانی بشویم.

کنعانی‌مقدم درباره اعلام نظر شورای نگهبان در روز سیزده آبان گفت: این یک پیام خاصی را به امریکا و اروپایی‌ها داد. به اروپایی‌ها درباره تعلل در ایجاد دروازه‌های بانکی برای کشور به بهانه‌های مختلف پیام داد که اگر بخواهند در وظایف خودشان کوتاهی کنند، ایران هم می‌تواند مقابله کند و حتی از برجام خارج شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.