محمدرضا بادامچی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: امروز ۱۴ آبان ماه فردای روزی است که رئیس‌جمهور آمریکا ما را تحریم کرده است. امروز آغاز نقش بر آب شدن توطئه آنهاست. امروز باید با وحدت ایستادگی کنیم. ما باید به صورت دقیق شرایط تحریم‌ها را بررسی کنیم تا نتایج آن را به حداقل برسانیم.

وی افزود: با نگاه یک جانبه و بخشی گرایی نمی‌توان کشور را از این وضعیت عبور داد. تداخل افراد غیرمسئول در مسائل ملی کشور موجب هرج و مرج و باعث دلسردی مردم شده است. ما باید اولویت‌های کشور را مشخص کنیم. باید به این موضوع توجه کنیم که دشمن تلاش دارد که فرصت‌ها را برای نسل جوان کاهش دهد و به گونه‌ای عمل کند که نسل جوان مایوسانه مهاجرت را ترجیح دهد. بسیاری از مولفه‌های توسعه مانند شاخصه شادی مورد آسیب قرار گرفته از سوی دیگر برخی هم هم‌نوا با دشمن عمل می‌کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: کاسبان تحریم صف کشیده‌اند تا صادرات نفت را به دست بگیرند و کالاهای مصرفی بی ارزش روانه کشور کنند و به چپاول کشور ادامه دهند. امنیت سرمایه گذاری، نشاط اجتماعی و زندگی مطلوب مردم در شرایطی ممکن می‌شود که شرایط اقتصادی کشور برای مثال در حوزه ارز دارای ثبات باشد.

بادامچی عنوان کرد: در فضای غبارآلود بازرگانی و تجاری جیب سوداگران انباشته می‌شود، فساد افزایش پیدا کرده و فقر گریبانگیر مردم می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ایران دارای جوانان تحصیلکرده بسیار، بزرگترین ذخایر و فرهنگی غنی است. بسیاری از کشورهایی که به غیر از آمریکا،‌ اسرائیل و عربستان سعودی در مقابل ما قرار داشتند امروز آماده مبادله تجاری هستند. مانند ۱۵ کشور همسایه تحریم زیبنده اقتصاد ما نیست. شایسته است با توجه به قطعنامه ۱۳۷۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد با نهایی کردن مصوبات مربوط به FATF بهانه را از خارجی‌ها بگیریم تا ارتباط تجاری خود را با سایر ملل ادامه دهیم. بدعت مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایراد آن به لوایح مجلس برخلاف قانون اساسی و موجب تضعیف نهاد قانون‌گذاری است. مجلس باید از این حق خود دفاع کند.

وی در پایان تاکید کرد: به مردم اعتماد کنیم و برای کاهش آسیب‌ها امور را به سازمان‌های مردم نهاد بسپاریم. باید به سازمان‌های فعال خصوصی توجه کنیم، به جوانان اعتماد کنیم و به آنها به عنوان فرصت نگاه کنیم، با مردم صریح سخن بگوییم. این کشور فقط کشور مسئولین نیست. کشور همه مردم است. قانون اساسی راه را برای مردم باز کرده است. موضوع رفراندوم در قانون اساسی تزیینی نیست بلکه راه‌حلی عقلانی برای عبور کشور از بحران‌هاست. مسائل مهم را با مردم در میان بگذارید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.