سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص سازوکار ویژه مالی اروپایی‌ها برای حفظ برجام گفت: این موضوع به خوبی پیش می‌رود، ما در تماس دائم با اتحادیه اروپا و ۱+۴ هستیم. این نوع مکانیزم‌ها در حوزه‌های مالی پیچیده بوده، زمان‌بر هستند و باید با دقت لازم روی آن کار شود. فکر می‌کنم اگر کمی هم صبوری کنیم خیلی زود باید کلیات اس‌پی‌وی (سازوکار ویژه مالی اروپا) مشخص و اعلام شود و امیدواریم در زمان کوتاهتری هم اجرایی شود‎.

طی دهه‌های اخیر همواره با ایران‌ستیزی دولت‌های آمریکا روبه‌رو بوده‌ایم

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و اهمیت آن برای ایران گفت: این موضوع مهم در این مقطع در داخل آمریکا است. این مسئله داخلی آمریکا و به خود آنها مربوط است. صداهایی که از دورن امریکا شنیده می‌شود نشان می‌دهد که بخش‌هایی به ویژه در خصوص سیاست خارجی ترامپ نارضایتی‌هایی وجود دارد. تجربه ما در قبال آمریکا در دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که ما همواره با یک نوع ایران‌ستیزی که توسط آمریکا دامن زده شده روبرو بوده‌ایم. امیدواریم که تجارب گذشته باعث شود که خردگرایی به هیات حاکمه امریکا باز گردد‎.

پس از تکمیل تحقیقات درباره قتل خاشقجی، در خصوص آن اظهارنظر می‌کنیم

قاسمی در خصوص قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول گفت: تحقیقات هنوز کامل نشده و من صبر می‌کنم که تحقیقات تکمیل شود و بعد اظهار نظر می‌کتم. این پرونده هنوز تکمیل نشده و هر وقت نتایج آن مشخص شد، ما هم با صراحت بیشتری صحبت خواهیم کرد.‎

کمک به ایرانیان خارج از کشور وظیفه دستگاه دیپلماسی است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص توئیت حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن درخصوص برخی شبکه‌های تلویزیونی معاند خارج‌نشین گفت: من درباره متن تودیت اظهارنظری ندارم، ولی دستور کار وزارت خارجه اینگونه بوده که با تمام توان از تمامی اتباع ایرانی در خارج از ایران در صورت لزوم حمایت‌های لازم از آنها را بعمل آوریم و اگر نیازی به کمک سفارت و کنسولگری ما باشد ما ازاین افراد حمایت خواهیم کرد. این بخشی از وظایف ذاتی ماست.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.