کامیون‌داران از نوع سهمیه‌بندی لاستیک و این که مجبور هستند برای تحویل، هزینه حمل و نقل را متحمل شوند، گله‌مند هستند همچنین کامیون‌داران می‌گویند در بعضی از شهرستان‌ها قیمت تیوب و نوار جداگانه محاسبه و از کامیون‌دار دریافت می‌شود.

 

حسن جوان یکی از کامیون‌داران گنابادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حواله یک حلقه لاستیک برای من صادر شده است که باید آن را در شهرستان سبزوار دریافت و برای حمل آن به گناباد حداقل ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنم.

وی ادامه داد: بر عکس، بعضی از کامیون‌داران مشهدی و سبزواری حواله لاستیک خود را باید از شهرستان گناباد دریافت کنند که این نوع سهمیه‌بندی موجب گلایه آنان نیز شده است.

علی دلاوری یکی دیگر از کامیون‌داران اظهار کرد: این کالا در شهرستان‌های مختلف قیمت یکسان ندارد؛ در بعضی از شهرستان‌ها قیمت تیوب و نوار جداگانه محاسبه و از کامیون‌دار دریافت می شود؛ در صورتی که در بعضی فروشگاه‌های لاستیک برای تیوب و نوار لاستیک هزینه جداگانه دریافت نمی‌گردد.

یکی از نمایندگی‌های فروش در شهرستان گناباد نیز با تأیید دوگانگی در قیمت لاستیک سهمیه‌ای در استان خراسان رضوی، به ایسنا گفت: در بعضی از شهرستان‌ها تیوب و نوار لاستیک را از داخل طایر بر می‌دارند اگرچه قیمت تیوب و نوار را از قیمت لاستیک کسر می‌کنند اما در عمل کامیون‌دار مجبور است که تیوب و نوار لاستیک را از بازار آزاد تهیه کند که متحمل ۵۰۰ هزار تومان هزینه اضافی می‌شود.

وی افزود: از سویی یک شرکت نیز لاستیک را با نوار و تیوب به عاملان فروش تحویل می‌دهد.

 

حواله دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون‌دار صادر نمی‌شود

 

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در گفت‎وگو با ایسنا عنوان کرد: این مشکل وجود دارد و تا اول آبان‌ماه سال جاری توزیع لاستیک در خود شهرستان توسط اداره راهداری و نظارت فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شد که در این راستا ۶۳۰ حلقه لاستیک وسایل نقلیه سنگین توزیع گردید و مشکلی پیش نیامد.

وی خاطرنشان کرد: از اول آبان‌ماه سال جاری راهداری استان سامانه‌ای را طراحی کرده که باید تمام کامیون‌داران با ثبت بارنامه‌های خود در آن نام‌نویسی کنند که بر اساس ساز و کاری که در نظر گرفته شده سهمیه لاستیک خود را دریافت نمایند؛ به طور مثال یکی از شرایط دریافت لاستیک پیمایش ۱۲ هزار کیلومتر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: این طرح مزایا و قابلیت‌های خوبی دارد اما دو ایراد بر آن وارد است؛ یکی اینکه حواله‌های دریافت لاستیک بر اساس محل سکونت کامیون‌دار صادر نمی شود و کامیون‌دار باید برای دریافت لاستیک  متحمل هزینه و زحمت می‌شود و دوم اینکه برای کامیون‌ها و کمپرسی‌هایی که در داخل شهر مشغول فعالیت هستند، سهمیه در نظر گرفته نشده است.

ایزدی با بیان اینکه معمولا فعالان عرصه حمل و نقل بار در داخل شهرستان بارنامه دریافت نمی‌کنند، عنوان کرد: ما این دو مشکل را طی نامه‌ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل استان منعکس کرده‌ایم و البته آنان نیز قول مساعد داده‌اند که مشکل برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.