فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمانی جهان و حضور سهراب مرادی در این وزن نوشت: رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم برای نخستین مرتبه در قهرمانی جهان برگزار خواهد شد. سهراب مرادی در این وزن حضور دارد که در مسابقات جهانی سال گذشته موفق شد هر سه مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کرد.

سن مرادی ۳۰سال و ۴۶ روز است و بعد از محمود نامجو می تواند دومین وزنه بردار ایرانی باشد که در سن بالا قهرمان جهان شده است.

 نامجو هم در مسابقات جهانی ۱۹۵۱، در حالی که ۳۳سال و ۳۶ روز داشت، قهرمان جهان شد.

در میان وزنه برداران ایران، محمد نصیری و حسین رضازاده توانسته اند ۱۰طلای  بزرگسالان جهان (یک ضرب، دوضرب و مجموع ) بگیرند. پس از آنها، بهداد سلیمی و کیانوش رستمی هر کدام ۴ طلای جهان(یک ضرب، دوضرب و مجموع) در کارنامه دارند. سهراب مرادی اگر بتواند دو یا سه طلا در این مسابقه بگیرد، بالاتر از رستمی و سلیمی قرار می گیرد چون او سه مدال طلا از سال گذشته دارد.

نکته جالب دیگر این است آخرین وزنه بردار ایرانی که توانسته دو سال متوالی قهرمان جهان شود، بهداد سلیمی بوده که در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قهرمان جهان شد.

حالا باید دید که سهراب مرادی هم می تواند برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شود یا خیر؟

به گزارش ایسنا ،سهراب مرادی روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۱۶ در دسته ۹۶ کیلوگرم به رقابت می پردازد و در این وزن امیر حقوقی هم برای ایران وزنه می زند.

در این وزن الکساندر زایچیکوف دارنده برنز المپیک در دسته ۱۰۵ کیلوگرم، تیان تائو نایب قهرمان المپیک در دسته ۸۵ کیلوگرم و فارس الباخ از قطر مهمترین رقبای وزنه برداران ایران هستند.

 سهراب مرادی که به نظر می رسد وضعیت خوبی دارد، در تمرین تیم ملی در عشق آباد ترکمنستان هم سنگین کار کرد و وزنه های ۱۸۰ در یک ضرب و ۲۲۰ در دوضرب را مهار کرد و این وزنه ها مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت به طوری که فیلم وزنه های او را منتشر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.