کاظم یوسفی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان،‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای مقابله با بحران احتمالی طوفان و بارش شدید باران دوشنبه و سه‌شنبه‌‌ ۱۴ و ۱۵ آبان در آماده باش قرار گرفتند.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان عنوان کرد:‌ با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمال بارش شدید باران و طغیانی شدن رودخانه‌ها توصیه‌های لازم به همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران در سراسر استان گیلان صادر شده است. 

یوسفی با بیان اینکه طبق گزارش سازمان هواشناسی اکثر نقاط گیلان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند ابراز داشت:‌ در پی فعالیت این سامانه اکثر نقاط استان به ویژه در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای شاهد بارش‌های شدید باران خواهند بود.

وی از تشکیل ستاد مدیریت بحران در فرمانداری‌های گیلان خبر داد و افزود:‌ تمامی این ستادها در روزهای گذشته برای مقابله مؤثر و آمادگی‌های لازم تشکیل جلسه داده‌اند تا در صورت تشدید بارش‌ها اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط به سرعت انجام شود.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن توصیه به مسافران و گردشگران نیز بیان داشت:‌ به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها از تمامی مسافران،‌ گردشگران و عموم مردم گیلان تقاضا داریم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.