سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره دیدار احتمالی این تشکل با حسن روحانی یادآور شد: سال قبل انجام چنین دیداری مطرح شد و اجابت هم شد ولی امسال چنین درخواستی نشده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عصر امروز در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی اظهار کرد: اجازه دهید این بحث در جامعه روحانیت انجام شود و سپس در این باره اظهار نظر کنیم.

وی درباره نظر شخصی وی درباره این نامه سرگشاده، گفت: بنا ندارم درباره این موضوع اظهار نظر کنم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره برجام، اظهار کرد: بهترین موضع درباره برجام را رهبری گرفتند. ایشان اجازه مذاکره با اروپا را دادند ولی گفتند به اروپا دل نبندید پس نباید وضعیت داخلی کشور را به بیرون گره زد. من به رییس جمهوری هم گفتم که ۸۰ درصد اقتصاد ایران در داخل است و اگر دستگاه های داخلی به این ظرفیت ها اهتمام کنند می توان چشم به داخل بست.

مصباحی مقدم تاکید کرد: البته می توان از سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد و از مناسبات خارجی استفاده کنیم حتی برای شکستن تحریم ها، ولی نباید چشم امید برای حل مشکلات به خارج بست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره دیدار احتمالی این تشکل با حسن روحانی یادآور شد: سال قبل انجام چنین دیداری مطرح شد و اجابت هم شد ولی امسال چنین درخواستی نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضوع اختلاف در زمینه شکل گیری هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و بررسی مواردی در این هیئت اظهار کرد: براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستگذاری های کلان توسط رهبری انجام می شود. رهبری برای این کار مجمع را مشاور خود کرده اند و هر یک از موارد سیاستگذاری به صورت پیش نویس به مجمع ارائه می‌شود و مجمع هم نسخه نهایی را به رهبری ارائه می دهند.

وی افزود: بند ۲ اصل ۱۱۰، نظارت بر حسن اجرای این سیاست ها را در سه قوه برعهده رهبری گذاشته است. قبلا رهبری این وظیفه را به مجمع محول کرده بودند ولی به دلیل انبوه کارها امکان جواب دادن به موقع کارها فراهم نبود به همین خاطر ایشان در دور جدید، این وظیفه را به یک هیات منتخب از اعضای مجمع محول کردند.

مصباحی مقدم در پایان گفت: هیئت عالی هم درباره بودجه ۹۷ بسیار سریع اظهارنظر کرد و درباره لوایح جدید نیز نظر داده ایم. در بند هفت آیین نامه داخلی مجمع هم آمده است که رییس مجلس باید یک نسخه از لوایح را در حین رسیدگی در پارلمان به مجمع بدهد پس این فرایند کاملاً قانونی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.