رأی الیوم در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت، مراکش با تحویل منصور بن عبدالله، پسر ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان به مقامات این کشور مخالفت کرده و سطح حفاظت امنیتی از وی در کاخ پدرش در کازابلانکا را افزایش داد.

زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان کمپین بازداشت شاهزادگان را به راه انداخت، منصور بن عبدالله در اروپا بود و بعد از فرانسه به مراکش رفت و در کاخ پدرش ساکن شد. عربستان از مراکش خواسته بود حساب‌ها و دارایی‌های شاهزادگان سعودی را اعلام کند و شاهزاده بن عبدالله را تحویل دهد اما مراکش با این درخواست‌ها مخالفت کرد.

منصور بن عبدالله مایل بود به اروپا بازگردد اما می‌ترسید حکم جلبش از سوی مقامات عربستان صادر شود. محمد بن سلمان بعد از اینکه دید پسرعمویش منصور می‌خواهد در بروکسل اقامت کند می‌خواست حکم جلب بین‌المللی علیه او صادر کند.

بعد از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول، ریاض پرونده منصور بن عبدالله را بست و دیگر خواهان تحویل او نشد. مراکش سال ۲۰۱۵ ترکی بن بندر، شاهزاده عربستانی را به موجب حکم جلب بین‌المللی که از سوی اینترپل صادر شده بود به ریاض تحویل داد.

اما مراکش برخلاف برخی کشورهای عربی در پرونده خاشقجی با عربستان اعلام همبستگی نکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.