سافت بانکدر این بیانیه که امروز سه شنبه منتشر کرد خاطر نشان کرده است از دیدگاه این گروه بزرگ مالی و بانکی این اقدامی مذموم و محکوم است.

همزمان &#۳۹;ماسایوشی سان&#۳۹; رییس این گروه بانکی در ژاپن در نشست ذی ربط این بانک به روابط با عربستان اشاره کرده و این قتل را بشدت مورد انتقاد قرار داده است.
این محکومیت در شرایطی صورت می گیرد که عربستان سعودی بزرگترین سرمایه گذار سافت بانک است که سال 2017 میلادی با سرمایه 90 میلیاردد لاری آغاز بکار کرد.
گزارش ها حاکی است که به دلیل اقدام شنیع آل سعود و ماموران امنیتی عربستان در به قتل رساندن این روزنامه نگار در یک ساختمان دیپلماتیک، احتمال می رود که این گروه بانکی برای جذب سرمایه در ژاپن بتدریج با مشکلات بیشتری روبرو شود.
رییس سافت بانک که برای اولین بار از زمان قتل خاشقچی در این باره موضع گیری کرده است ، این اقدام عربستان سعودی را وحشتناک توصیف کرد.
&#۳۹; جمال خاشقچی&#۳۹; روزنامه نگار عربستانی منتقد و مخالف حکومت آل سعود در ۲ اکتبر (۱۰ مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد سرانجام بعد از چند روز پنهانکاری، مقام های دولت ریاض بامداد شنبه با صدور بیانیه ای به کشته شدن خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول اعتراف و ادعا کردند که وی بعد از یک نزاع داخل این ساختمان کشته شده است. 
در بیانیه دولت عربستان، تنها به قتل خاشقچی اشاره شده و درباره سرنوشت جسد وی اطلاعاتی عنوان و اعلام نشده است.
پس از اعتراف به قتل خاشقچی، برخی رسانه های ترکیه با طرح این پرسش که &#۳۹;جسد خاشقچی کجاست؟&#۳۹; خواستار ارائه پاسخ شفاف به این پرسش از سوی مقام های ریاض شدند.
همه مدارک و شواهد نشان می دهد که نزدیکان 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود درباره این روزنامه نگار کذب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.