به گزارش رویترز، پیروزی دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا یک چالش جدی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به شمار می رود چرا که اکنون وی برای پیشبرد اولویت های خود در زمینه های مختلف به خصوص سیاست های مالیاتی و مهاجرت با مخالفت های شدیدتری از سوی دموکرات ها روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش جمهوریخواهان نیز توانسته اند در انتخابات میان دوره ای اکثریت خود در مجلس سنا را افزایش دهند. شبکه تلویزیونی ان بی سی پیش بینی کرده است که دموکرات ها ۲۲۹ کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار خواهند گرفت و جمهوریخواهان به ۲۰۶ کرسی دست خواهند یافت. این برای نخستین بار در ۸ سال اخیر است که دموکرات ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در دست می گیرند.

دموکرات ها اکنون می توانند درباره سیاست های مالیاتی ترامپ تحقیقات گسترده تری را انجام دهند. دموکرات ها اکنون اکثریت کافی را برای استیضاح ترامپ در اختیار دارند. البته نمایندگان آمریکایی در چنین شرایطی قادر به برکناری ترامپ از قدرت نیستند چرا که برای این کار نیاز به حمایت دو سوم سنا دارند که اکنون کنترل آن در دست جمهوریخواهان است.

نانسی پلوسی رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: از شما متشکرم، فردا روز جدیدی در تاریخ آمریکا خواهد بود. مردم آمریکا خواستار صلح هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.