آندرس ساموئلسن، وزیر امور خارجه دانمارک روز سه‌شنبه در توییتی اعلام کرد که با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بر سر نقشه غیر قابل‌قبول ترور ایران در خاک دانمارک صحبت کرده است.

وی همچنین اعلام کرد که از حمایت آمریکا در پیشبرد تحقیقات استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه دانمارک افزود که این کشور با همکاری شرکای اروپایی‌شان به دنبال پاسخ جامعی برای این اقدام هستند.

هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در توییتی اعلام کرده است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، با آندرس ساموئلسن بر سر نیاز اتحادیه اروپا به مواخذه کردن ایران بحث و گفت‌وگو داشته است. نائورت همچنین بر حمایت آمریکا در مقابله با این تهدید تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مقامات امنیتی و دولتی دانمارک اخیرا مدعی شدند که طرح سوءقصد علیه یکی از سران گروهک تروریستی الاحوازیه در خاک دانمارک را خنثی کرده‌اند که احتمالا اطلاعات ایران مسئول آن بوده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اخبار مغرضانه منتشره در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد و آن را در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.

محمد جواد ظریف نیز در توییتر خود نوشت: اولویت ما در ایران داشتن روابط مستحکم با همسایگان است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه و پاکستان در صفحه توییتر خود نوشت: اقدامات انحرافی و کینه توزانه موساد، تنها تعهد ما را به برقراری ارتباط سازنده با جهان تقویت می‌کند.

گروه الاحوازیه با تمسک به قوم گرایی عربی اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون باید فارس‌ها به اشغال احواز پایان دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.