در این دوره از انتخابات آمریکا که با مشارکت گسترده‌تر رای‌دهندگان نسبت به دوره‌های پیشین مواجه بود، بسیاری از اقلیت‌های مهاجر به کنگره و مجالس ایالتی راه یافتند و در میان این طیف از راه یافتگان جدید، نام ۳ زن ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

این زنان هیچ کدام به کنگره – متشکل از مجلسین سنا و نمایندگان در شهر واشنگتن- راه نیافته اند و تنها به مجالس ایالتی یا سنای ایالت‌های مختلف راه یافته اند:

3 زن ایرانی راه یافته به مجالس ایالتی آمریکا(+عکس)

- "آنا کاپلان": متولد 1345 در شهر تبریز. او یک ایرانی یهودی است که پس از انقلاب سال 57 در ایران، به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده است.

این زن 52 ساله ایرانی پیشتر به عنوان اولین ایرانی به پستی سازمانی در شهرداری نیویورک انتخاب شده است. او در رشته حقوق تحصیل کرده و از سال 2011 وارد فعالیت‌های سیاسی شده است.او جالا نخستین ایرانی است که با رای مردم ساکن حوزه انتخابیه نیویورک آمریکا، به مجلس سنای ایالت نیویورک راه یافته است. او طرفدار حزب دموکرات آمریکاست.

3 زن ایرانی راه یافته به مجالس ایالتی آمریکا(+عکس)

 

- "زهرا کارینشاک": این زن ایرانی در ایالت تنسی آمریکا به دنیا آمده اما در ایالت جورجیا بزرگ شده است. او در سال 1989 از آکادمی نیروی هوایی ارتش آمریکا فارغ‌التحصیل شده و بعنوان افسر اطلاعاتی در جنگ اول خلیج فارس خدمت کرده است.

زهرا پس از بازگشت به آمریکا در رشته حقوق تحصیل کرده و بعنوان دادستان فدرال فعالیت کرده است.

این زن ایرانی – آمریکایی نیز از نامزدهای مورد حمایت حزب دموکرات بود و با رای مردم ایالت جورجیا وارد مجلس سنای این ایالت شده است. او صاحب دو دختر است.

3 زن ایرانی راه یافته به مجالس ایالتی آمریکا(+عکس)

 

- "آنا اکسمانی": آنا اسکمانی، 28 ساله، متولد آمریکاست. او در مقایسه با 2 زن ایرانی دیگر راه یافته به مجالس ایالتی، رقابتی نفس گیر تر داشت. او موفق شده است به مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا راه یابد.  اکسمانی نخستین زن ایرانی تبار است که به مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا راه یافته است. او هم اینک مدرس دانشگاه بوده و همزمان دانشجوی مقطع دکترای رشته روابط عمومی است. اکسمانی در این دوره از انتخابات، مورد تایید و حمایت حزب دموکرات بود.

3 زن ایرانی راه یافته به مجالس ایالتی آمریکا(+عکس)

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.