به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس اسرائیل امروز پنجشنبه در پایان تحقیقات طولانی و گسترده خود اعلام کرد: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یکی از وکلای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مرتکب جرائمی از جمله رشوه خواری و پولشویی شده است.

بر اساس این گزارش اشاره پلیس اسرائیل به "دیوید شمرون" از بستگان نتانیاهو و وکیل خانوادگی وی است. پلیس اسرائیل با انتشار بیانیه ای افزود: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شمرون مرتکب رشوه خواری و پولشویی در ارتباط با قرارداد خرید زیردریایی های آلمانی توسط رژیم تل آویو شده است.

این بیانیه افزود: دیوید شاران رئیس سابق دفتر نتانیاهو نیز متهم به رشوه خواری است. ژنرال الیزر ماروم فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل نیز مظنون به اتهامات مشابهی است.

البته پلیس اسرائیل تاکنون نامی از نتانیاهو به عنوان مظنون اصلی در این پرونده نبرده است ولی از وی در جریان تحقیقات مربوط به پرونده بازجویی کرده است.

یافته های پلیس اسرائیل اکنون به دادستان کل ارائه می شود و وی در نهایت تصمیم گیری نهایی در خصوص متهم کردن این افراد را اتخاذ می کند.

این پرونده یکی از مهمترین چالش های مربوط به فساد در رژیم اسرائیل به شمار می رود و عملکرد نتانیاهو را به شدت زیر ذره بین قرار داده است.

در ماه فوریه نیز پلیس اسرائیل از دادستان کل خواست تا نتانیاهو را نیز به خاطر دست داشتن در 2 پرونده فساد مالی تحت تعقیب و محاکمه قرار دهد ولی دادستان کل هنوز درباره این مساله تصمیم گیری نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.