رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت، ظرف روزهای آینده "موضع‌گیری بسیار قوی" آمریکا در قبال پرونده جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام خواهد شد. ترامپ همچنین روابطش با ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ را "خوب" ارزیابی کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری در کاخ سفید در روز چهارشنبه درباره مسؤول دانستن عربستان در خصوص قتل جمال خاشقجی اظهار داشت: همانطور که قبلا تاکید کردم این مساله بسیار ناراحت کننده است اما ظرف روزهای آینده موضع‌گیری من در قبال این پرونده بسیار قوی‌ خواهد بود.

ترامپ خاطرنشان کرد، با کنگره به طور جدی درباره ماهیت نوع واکنش آمریکا به قتل خاشقجی و همین طور با ترکیه و عربستان برای افشای تمام ابهامات درباره این حادثه همکاری می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ابتدا روایت‌های سعودی درباره قتل خاشقجی را قابل اعتماد دانست اما بعد گفت که از رویکرد عربستان در قبال این مساله راضی نیست در حالیکه در هر دو حزب در داخل محافل سیاسی آمریکا اعمال مجازات‌هایی علیه عربستان در خصوص این پرونده شده و ولیعهد سعودی را به دست داشتن در آن متهم کردند.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس روابط‌هایش را با ولادیمیر پوتین، شی جینپینگ، روسای جمهوری روسیه و چین خوب ارزیابی کرد.

ترامپ اظهار داشت: من شی جینپینگ را خوب می‌شناسم اما روابط خوبی با هر دو دارم و دیدار خیلی خوبی هم با پوتین داشتیم.

وی اظهار داشت: پوتین اقدام به جدا کردن کریمه از اوکراین کرد، این در زمان رژیم اوباما بود و رئیس‌جمهوری سابق مسؤول چنین رویدادی بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.