مهدی ترابی به همراه سایپا روزهای موفقی را پشت سر گذاشته و حالا در انتظار پایان یافتن محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن و بازی کردن برای سرخپوشان پایتخت است. او به واسطه قراردادی که با پرسپولیس به ثمر رسانده از نیم فصل دوم پیراهن این تیم را برتن می کند.

 

در چنین شرایطی بی تردید درخشش ترابی مقابل استقلال برای هواداران پرسپولیس اهمیت زیادی داشت و این مهاجم ملی پوش هم در دو دیدار با استقلال عملکرد خوبی داشت. ترابی این روزها دوران خوبی را با سایپا و تیم ملی سپری می کند و در چنین شرایطی صحبت های او درباره وضعیت خودش، دیدار با استقلال و حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا شنیدنی است. مشروح گفت و گو با ترابی را بخوانید:


*چطور شد که بعد از چند سال حضور در سایپا و درخشش با پیراهن این تیم برای ادامه فوتبال پرسپولیس را انتخاب کردی؟

سایپا برای من تیمی بود که در آن پیشرفت کردم و عرق خاصی به آن دارم. امیدوارم همیشه موفق باشد و نتایج خوبی کسب کند. به نظر خودم زمان آن فرا رسیده بود که سایپا را ترک کنم و خداراشکر مقصدم بعد از سایپا تیم بزرگ پرسپولیس است. امیدوارم روند خوبم را در پرسپولیس هم ادامه بدهم و به آن هدفی که دارم در این تیم دست پیدا کنم.

*خودت فکر می کنی در نیم فصل اول امسال انگیزه گذشته را با پیراهن سایپا داشته ای؟

این را اصلا قبول ندارم که در نیم فصل اول انگیزه کافی نداشتم. من در سایپا رشد کردم و عرق خاصی به سایپا دارم و چون در اینجا رشد کردم شاید عملکردم به خوبی سال گذشته نبوده ولی قطعا در این چند بازی آینده سعی می‌کنم بهترین عملکرد را برای سایپا داشته باشم که انشاالله بتوانم با آمادگی کامل نیم فصل دوم را آغاز کنم. من نهایت تلاشم را برای موفقیت تیمم در بازی های گذشته انجام دادم و هرگز اینطور نبوده که در مسابقه ای انگیزه نداشته باشم.

*برخی اعتقاد دارند تو با نظر مسئولان سایپا به پرسپولیس رفتی؛ ایا پرسپولیس انتخاب خودت بود؟

قطعا همینطور است. به نظرم پرسپولیس در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های ایرانی است، من هم این آرزو را داشتم که روزی برای آن بازی کنند و امیدوارم به زودی به این رویا برسم. به نظرم هدف‌های بزرگتری را دنبال کنم باید ریسک کنم و پرسپولیس به نظرم بهترین انتخابی بود که انجام دادم و منتظر هستم تا از نیم فصل دوم بازی‌های خوبی برای آن انجام بدهم و هواداران هم از من راضی باشند.

*برای انتخاب پرسپولیس با بازیکن یا مربی ای که سابقه حضور در این تیم را داشته، مشورت نکردی؟

واقعیت این است که در ابتدا با علی آقا (دایی) مشورت کردم و ایشان گفتند که بهترین تصمیم را گرفته‌ای و واقعا خیلی در این مسیر به من کمک کردند. امیدوارم در چند بازی پیش رو برای ایشان و تیم عملکرد خوبی داشته باشم که با روحیه خوبی نیم فصل دوم را آغاز کنم.

*بازیکنان پرسپولیس شنبه هفته آینده بازی حساسی با کاشیما آنتلرز پیش رو دارند. نظرت درباره این مسابقه چیست؟

 

من هم مانند تمام طرفداران آرزویم موفقیت پرسپولیس در آسیاست و امید دارم پرسپولیس با قهرمان دل همه طرفداران و مردم ایران را شاد کند و شنبه شب جشن خوبی داشته باشیم. قطعا پرسپولیس شانس بزرگی دارد چون در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند و از حمایت طرفدارانش بهره می‌برد. آنها این را ثابت کردند که خیلی خوب می‌توانند به بازی برگردند. این را در بازی با الدحیل و السد دیدیم. در بازی‌های قبلی آسیا هم به همین شکل؛ آرزو دارم پرسپولیس با تمام قوا و کمک طرفداران شب فراموش نشدنی را رقم می‌زند. انشاالله که پرسپولیس سال خوبش را با قهرمانی آسیا تمام کند.

*بازی رفت با برتری نماینده ژاپن به پایان رسید؛ به نظرت چقدر پرسپولیس شانس قهرمانی دارد؟

انشاالله روز شنبه با یک همدلی خوب و دعای میلیون‌ها مردم ایران در کنار  بازی خوب بازیکنان پرسپولیس بتواند نتیجه را برگرداند چون واقعا استحقاقش را دارد و این را در مراحل قبلی ثابت کرده است و می‌تواند به جام قهرمانی دست پیدا کند چون لیاقت آن را دارد.

* دوست داشتی در فینال به همراه پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز بازی می‌کردی؟

قطعا آرزوی هر بازیکنی حضور در چنین مسابقاتی است. امسال که قسمت نبود اما انشاالله با ادامه روند خوبم در اینده بتوانم حضور در فینال لیگ قهرمانان را با پرسپولیس تجربه کنم. ضمن اینکه با تیم ملی نیز شانس خوبی برای حضور در فینال جام ملت های آسیا داریم و امیدوارم آنجا نیز شرایط مهیا شود و بتوانیم مردم ایران را خوشحال کنیم.

*برگردیم به سایپا؛ شما هفته پیش در ضربات پنالتی استقلال را از جام حذفی کنار زدید.

به نظرم بازی با استقلال یک بازی خوب برای کل تیم سایپا بود و از زمانی که ۱۰ نفره شدیم خیلی خوب بازی کردیم و اینطور نبود که عقب بکشیم حتی یکی از گل‌های ما زمانی که ۱۰ نفره بودیم به ثمر رسید و به نظرم بازیکنان غیرت گذاشتند و خوب بازی کردند. چون ما حدود ۱۰۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم و روز خوبی برای سایپا شد. حتی می‌توانستیم در وقت‌های معمولی برنده بازی هم شویم که اینگونه نشد اما خداراشکر آن هدفی که داشتیم و به صعود از مرحله یک هشتم نهایی دست پیدا کردیم.

*تو تنها بازیکن سایپا بودی که مقابل استقلال پنالتی ات را از دست دادی. چه اتفاقی افتاد؟

 

به هر حال این اتفاق ها در فوتبال پیش می‌آید و مطمئن باشید پنالتی که از دست دادم را در ادامه فصل جبران می‌کنم.

*قبل از این بازی نیز حاشیه هایی درباره برگزاری مسابقه در ورزشگاه تختی بود؛ بازی در چمن ورزشگاه آزادی چقدر روی کیفیت بازی با استقلال تاثیر گذاشت؟

حقیقتا زمین ورزشگاه آزادی صاف و یکدست است و این همان چیزی است که در سایپا از آن بهره نمی‌بریم؛ ما مقابل استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی بازی کردیم و در واقع تختی زمین خیلی بدی بود و شرایط بازی نداشت. حتی در دستگردی هم به نظرم زمین آنچنان خوبی نداریم و امیدوارم این شرایط بهتر شود و بازیکنانی مثل من چون بیشتر پا به توپ حرکت می‌کنند زمین صاف می‌تواند به آنها کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.