جزییات فناوری بکار رفته معلوم نیست اما ظاهراً یادگیری ماشین نقض اساسی را در این زمینه ایفا کرده است. 

خبرگزاری شینهوآ تصویر یک اخبارگو را نشان داده که صورت و لبانش به‌صورت مصنوعی بالا و پایین شده و خبر می‌خواند.بدین ترتیب مجری‌های دیجیتالی جای مجری‌ها واقعی را خواهند گرفت تا اخبار را به سمع و نظر بینندگان برسانند.

به گفته کارشناسان مجری‌های دیجیتالی سریع‌تر از مجری‌های سنتی، اخبار می‌خوانند. گفته می‌شود با همکاری کمپانی Sogou یک مجری برای اخبار انگلیسی و یک مجری برای اخبار چینی طراحی‌شده‌اند.

خروجی مجری‌های دیجیتال روی تلویزیون، وب و موبایل قابل‌اجرا است و بدین ترتیب خبرگزاری‌های مختلف می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.به گفته کارشناسان چینی، یک مجری دیجیتال می‌تواند ۲۴ ساعته در خدمت شبکه تلویزیونی و یا پلتفرم‌های اجتماعی بوده و بدین ترتیب ضمن کاهش هزینه‌ها، عملکردی بهتری نیز داشته باشد.

البته صدا و تصویر مصنوعی به نظر رسیده و ممکن است در آینده طبیعی‌تر شود. به دلیل سانسور رسانه در چین، ممکن است این شیوه خبرخوانی در چین رواج یابد تا گزارش‌ها درباره سرکوب مسلمانان اویغور به ذهن مخاطبان بنشیند. به گفته کارشناسان مستقل، خواندن خبرهای وارونه و پروپاگاندای کمونیستی توسط مجری‌های دیجیتال می‌تواند تصویری مسخره ایجاد کند!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.