اویوا سرمربی کاشیما در نشست خبری بعد از مصاف این تیم مقابل پرسپولیس که در نهایت منجر به قهرمانی تیمش شد، گفت: در طول بازی ناچار بودم مطالب فنی را به خاطر جو بازی با صدای بلند فریاد بزنم. بازی سختی بود؛ به طور خلاصه بازی مثل یک جنگ بود.

او درباره عملکرد سوزوکی، بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا گفت: امروز هم سوزوکی بازی درخشانی داشت. او عملکرد فوق العاده‌ای داشت و مهاجم هدف ما بود. او برای تیم ملی هم انتخاب شده و هر روز پیشرفت می‌کند. مطمئنم یک روز می‌تواند خارج از  ژاپن بازی کند.

سرمربی کاشیما آنتلرز ژاپن در پاسخ به این سوال که احساسش از کسب نخستین جام در آسیا و بیستمین جام در تاریخ باشگاهش چیست، گفت: احساس بزرگی دارم چراکه باعث افتخار تمام ارکان باشگاه است. احساس فوق العاده‌ای دارم. این احساس را می‌توانم با بازی مقابل رئال مادرید در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۶ مقایسه کنم. هر چند این جام ارزشمندتر است.

ایوا در پاسخ به این سوال که کدام تیم او و شاگردانش را بیش از سایر تیم‌ها در این مسابقات اذیت کرده است، گفت: این چیزی که می‌گویم اصلا تعارف نیست. به نظرم پرسپولیس از نظر فنی و تاکتیکی بهترین تیم بود که با آن‌ها بازی کردیم. پرسپولیس ورزشگاه بزرگی دارد که مملو از تماشاگر است و جو سنگینی را می‌سازد. خوشحالم که به عنوان اولین تیم دست پر از زمین آزادی خارج شدیم. ما برای برد آمدیم اما یک مساوی کردیم. این نشان می‌دهد که چقدر کار در آزادی سخت است. پرسپولیس بهترین تیمی بود که مقابل آن بازی کردیم.

آیوا در پایان سخنانش گفت: از زمانی که وارد ایران شدیم، شاهد میزبانی و پذیرایی عالی از مردم ایران بودیم. عوامل هتل، رفت و آمد و ورزشگاه و عوامل داخلی خیلی به ما کمک کردند. تجربه فوق العاده ای در ایران داشتیم. از تمام کسانی که ما را در ایران کمک کردند تشکر می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.