AFC گزارش داد، در فینال لیگ قهرمانان آسیا که با قهرمانی کاشیما آنتلرز همراه شد، تماشاگران زن ایرانی نیز فرصت حضور در ورزشگاه را به دست آوردند.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا در این باره گفت‌: من به شخصه خیلی خوشحال شدم که برای اولین بار در طی ۴۰ سال اخیر به تماشاگران زن ایرانی اجازه داده شد تا مسابقه فوتبال را از نزدیک مشاهده کنند. حقیقتی که بیش از یک هزار تماشاگر زن توانستند تیم مورد علاقه خودشان را تشویق کنند، بسیار مهم و حائز اهمیت است و باعث می‌شود این رقابت خاص تر هم باشد.

اینفانتینو همچنین از AFC  و فدراسیون فوتبال ایران برای نقش‌شان برای این اتفاق تشکر و قدردانی کرد و همچنین از مقامات ایرانی و بخصوص حسن روحانی، رییس جمهور ایران تشکر کرد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز درباره حضور تماشاگران زن ایرانی در ورزشگاه گفت‌: فوتبال در آسیا همیشه در برگیرنده بوده است و این نهاد همیشه قدردان تماشاگران بدون توجه به جنسیت، نژاد، اعتقادات است. من از مقامات ایرانی برای فراهم کردن بستر حضور زنان در ورزشگاه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: فینال آسیا از خیلی جهات شب تاریخی بود و نشان داد که AFC تلاش می‌کند تا رقابت‌های خودش را بهتر و بهتر کند. خیلی باید از دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون فوتبال ایران برای همکاری‌شان در راستای میزبانی فینال لیگ قهرمانان آسیا تشکر کنم.

AFC همچنین به چندین خبرنگار و عکاس زن هم اجازه پوشش این دیدار را داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.