پیروز حناچی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران با تشریح برنامه‌های خود برای اداره شهر تهران در صورت انتخاب به عنوان شهردار تهران تصریح کرد: برنامه‌های ما از ۶ ماه قبل تاکنون تغییر چندانی نکرده است. اما با این حال معتقدم که یکی از اولویت‌های ما باید مدیریت خردمندانه شهری باشد و از آنجا که در جلب مشارکت مردمی مشکل داریم این مدیریت خردمند شهری با چالش‌هایی روبروست.

وی با بیان اینکه کمبود شفافیت و شاخص‌های ارزیابی و پایش می‌تواند ما را در رسیدن به مدیریت خردمند شهری دچار مشکل کند، گفت: یکی از راهبردهای اصلی ما هوشمند سازی و شفافیت اطلاعات است.

این کاندیدای شهرداری تهران با بیان این که مشکلات شهر تهران ناشی از عدم هوشمند سازی و ناکارآمدی سیستم‌های هوشمند فعلی است، ادامه داد: به برنامه‌های تحت موبایل دقت کنید و ببینید که چه تاثیری در مبادلات کالا و همچنین مدیریت سفرها و در نتیجه رضایت مردم داشته‌اند و این در حالی است که می‌توانید این برنامه‌ها را در شهرداری تهران نیز ارائه کنید.

وی با بیان اینکه شعار من "تهران شهری برای همه است" گفت: عدالت در برخورداری از خدمات در دستور کارمان قرار خواهد داشت و سعی خواهیم کرد سیستم مدیریتمان خردمندانه، هوشمند و مشارکت پذیر باشد.

حناچی با بیان این که در ارزیابی‌هایی که انجام شده مشکل آلودگی هوا، ترافیک، ناکارآمدی بافت فرسوده و .... از چالش‌های اصی شهر است گفت:‌ در سال ۹۵ بیش از ۲۶۰ روز ناسالم داشتیم و این در حالی است که هنوز با وجود اقداماتی که انجام شده است با چالش‌هایی در حوزه آلودگی هوا،‌ آب و پسماند و .... روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه می‌توان با راهکارهایی مشکلاتی راحل کرد، ادامه داد: برنامه‌های من حول کاهش آلایندگی وسایل نقلیه، تکمیل شبکه فاضلاب، تکمیل قناتهای پایتخت، احیای رود دره‌ها و بهره‌گیری از تکنولوژی نوین متمرکز می‌شود.

حناچی اظهارکرد: تنها ۱۹ درصد از سفرها با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که این مساله زیبنده شهر تهران نیست. در حال حاضر شاهد غلبه حرکت سواره بر پیاده هستیم که باید این رویه تغییر پیدا کند و با سرلوحه قرار دادن توسعه tod می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه عدم عدالت در برخورداری از منابع در سطح شهر تهران شاهد هستیم، گفت: برنامه ما ایجاد تبعیض مثبت است اما از آنجایی که شاهد کاهش مشارکت تهرانی‌ها هستیم باید در ابتدا این مشکل را حل و فصل کنیم.

حناچی توسعه گردشگری در تهران را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: برنامه‌ من برای شهر تهران کاملا متوازن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.