۴۰ هزار قاضی و کارمند دستگاه قضا اکثرا افراد خدومی هستند/محکومیت قاضی یازرلو به ۱۰ سال حبس

 

[۴۰ هزار قاضی و کارمند دستگاه قضا اکثرا افراد خدومی هستند/محکومیت قاضی یازرلو به ۱۰ سال حبس]

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در صدوسی‌وسومین نشست خبری خود گفت براساس دستورات رهبر معظم انقلاب مقرر شد با متخلفین دستگاه قضایی هم با شدت برخورد کنیم.

وی افزود: البته ۴۰ هزار قاضی و کارمند حاضر در دستگاه قضایی کشور اکثرا افراد خدومی هستند که بین آنها موارد انگشت‌شماری هم تخلف وجود دارد.

اژه‌ای گفت: دو قاضی که گزارش آنها رسیده بود درخواست تعلیق شد و پرونده آنها به دادسرا رفت و یک مورد هم که قبلا محکوم شده بود و به تجدیدنظر رفت که حکمش قطعی شد.

وی ادامه داد: یکی از این افراد حجت‌الله یازرلو قاضی متخلف بوده است که به ۱۰ سال حبس، ۷ میلیارد تومان جزای نقدی و ۳ سال انفصال محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با گزارش دادستان انتظامی قضات از استان کرمانشاه ۱۹ نفر از قضاتی که در سال ۹۶ و ۹۷ خوب کار کرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

اژه‌ای افزود: در سال ۹۷ مجازات‌های جایگزین حبس به نسبت ۲ سال‌ گذشته رشد خوبی داشته است و فقط در ۷ ماه گذشته ۲۹ هزار و ۶۱۱ مورد حکم جایگزین صادر شده است.

وی تصریح کرد: این افراد و خانواده‌هایشان باید مراقب باشند تا در زمان خاصی که برای انها تعیین شده مرتکب جرم نشده و موارد لازم را رعایت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در واقع برای ۱۱ درصد موارد، امسال مجازات جایگزین تعیین شده است که امیدواریم در نیمه دوم سال بیشتر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.