وی روز یکشنبه در اظهارنظری گفت: برای نخستین بار در تاریخ نزاع اعراب و اسرائیل، به واسطه مقاومت و مردم ما و وحدت ملی ما در مقابل اسرائیل نیروی بازدارنده وجود دارد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز دیروز گفت که در صورت حمله رژیم صهیونیستی علیه لبنان، مقاومت قاطعانه پاسخ خواهد داد.

بری در عین حال اذعان کرد که تنها خطری که لبنان را تهدید می کند وضعیت اقتصادی است و اگر وضع به همین شکل ادامه یابد بسیار خطرناک می شود.

رئیس پارلمان لبنان همچنین تاکید کرد که فتنه اسلامی-مسیحی یا اسلامی-اسلامی به لبنان باز نمی گردد و هیچ کسی به این مساله فکر نمی کند. 

بری همچنین به تحولات مرتبط با تشکیل دولت لبنان هم اشاره کرد و گفت: آزمون اصلی در ترکیب هر دولت، نه در شکل گیری آن بلکه در هارمونی بین آن است. 

وی تاکید کرد که مساله اصلی این است که دولت در ۱۰۰ روز نخست خود چه تصمیماتی خواهد گرفت و چقدر قوانین اصلاحی را اجرا خواهد کرد.

دولت لبنان پس از گذشت پنج ماه و نیم از معرفی «سعد الحریری» به عنوان نخست وزیر به دلیل اختلاف گروه های سیاسی درباره نوع و تعداد کرسی های وزارتی هنوز تشکیل نشده است.

تازه ترین اختلاف درباره سهمیه وزیران سنی در کابینه است. 

برخی معتقدند از آنجایی که جریان المستقبل به رهبری الحریری تمامی ۲۷ کرسی نمایندگان سنی در پارلمان لبنان را کسب نکرده، نباید سهمیه وزیران سنی به این جریان به طور کامل اختصاص یابد.

۶ تن از نمایندگان سنی که خود را «سنی های مستقل» می خوانند و از منتقدان سیاسی الحریری محسوب می شوند با تشکیل فراکسیونی خواهان اعطای یک کرسی وزارتی به خود هستند؛ خواسته ای که الحریری با آن مخالفت کرده است.

حزب الله لبنان نیز از خواسته این نمایندگان دفاع کرده است و تا زمان تعیین تکلیف خواسته آنها از معرفی اسامی وزیران خود در کابینه خودداری کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.