دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده احمد پاسدار مدیر عامل شرکت نودیس پرداز به اتهام اخلال در بازار تلفن همراه به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادیامروز برگزار می شود.

احمد پاسدار، مدیرعامل شرکت نودیس پرداز یکی از شرکت های واردات گوشی تلفن همراه است که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، ۱۸ هزار و ۱۴۴ گوشی تلفن همراه وارد کرده که از این تعداد، ۱۳هزار و ۹۱۶ گوشی وارداتی را به یک فروشگاه فروخته و ۴هزار و ۲۲۸ گوشی تلفن همراه را هم در انبار شرکت احتکار کرده و گوشی های احتکار کرده را با ارز هشت هزار تومانی در بازار قیمت گذاری می کرده است. بر این اساس این فرد در مجموع بیش از ۲۶ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده است و بیش از ۱۳ میلیارد تومان سود کرده است.

اخلال در نظام توزیع نیازمندی های عمومی از طریق گرانفروشی و احتکار، اتهام مدیرعامل این شرکت است که امروز به عنوان دومین جلسه در دادگاه ویژه رسیدگی به اخلالگران اقتصادی به آن رسیدگی می شود.

از چهارم شهریور تاکنون پرونده ده ها متهم اقتصادی در زمینه های خرید و فروش ارز و موبایل و سکه در شعبه های ویژه دادگاه انقلاب اسلامی مطرح شده و آیت الله صادق آملی رئیس قوه قضا گفته است که بیش از ۳۰ کیفرخواست آماده ارجاع به دادگاه است و ۱۲۰ متهم نیز بازداشت شده اند.

چهارم شهریور اولین جلسه رسیدگی به واردکنندگان موبایل با حضور سه متهم و دو روز بعد، دادگاه اخلالگران ارز به ریاست حجت الاسلام سید احمد زرگر با حضور ۱۹ متهم و به صورت علنی برگزار شد.

هفدهم شهریور نیز اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و ۱۴ متهم دیگر این پرونده به ریاست حجت الاسلام سید احمد زرگر تشکیل شد.

وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم در این دادگاه به اعدام محکوم شدند و حکم آنان در دیوان عالی کشور تایید شد.

۳۵ متهم فساد اقتصادی دیگر نیز که در دادگاه های مفاسد اقتصادی محاکمه شدند به حبس ( از یک تا ۲۰ سال) و شلاق محکوم شدند که به گفته غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه حکم آنان قطعی است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دیروز (یکشنبه ۲۰ آبان) در نشست خبری از صدور حکم اعدام برای دو متخلف اقتصادی ارزی و قاچاق کالا در دادگاه های ویژه اقتصادی خبر داد که این احکام هنوز به دیوان عالی کشور نرفته است.

وی اسامی ده ها محکوم دادگاه های ویژه اقتصادی را اعلام کرد که احکام آنها قطعی و به مجازاتهایی همچون اعدام، رد مال و حبس محکوم شده اند.

دیروز نیز دومین جلسه محاکمه صرافان در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی به صورت غیرعلنی برگزار شد که در این جلسه پیمان ارغوانی، حمید انصاری و سید مازن قاینی به دفاعیات خود پرداختند و قاضی اسدالله مسعودی مقام ختم رسیدگی به پرونده این سه متهم را اعلام کرد. قرار است در جلسه بعدی، به اتهام دو متهم دیگر به نام های احسان صفوی امیر و بهداد بهرامی چهارشنبه ۲۳ آبان رسیدگی شود.

این متهمان پنج مدیر صرافی هستند که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق خرید و فروش عمده ارز با سوء استفاده از کارت ملی اشخاص مختلف به میزان ۱۵۱میلیون و ۱۲۱هزار و ۶۷۴ دلار محاکمه می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.