کارگردان «زیر سقف دودی» گفت: من به دلیل نوع فیلم‌هایی که می‌سازم؛ مسائل اجتماعی را رصد می‌کنم و شاهد هستم که در ماه‌های اخیر در بحث دارو، بیماران مشکلاتی دارند. دولت امریکا در ظاهر اعلام می‌کند که دارو شامل تحریم‌ها نیست اما در عمل اجازه ورود دارو را نمی‌دهد یا در راه ورود آن سنگ‌اندازی می‌کند. همین مسأله نشان می‌دهد که رفتار دولت امریکا ضد و نقیض است.

درخشنده که همواره دغدغه ساخت فیلم‌های اجتماعی را دارد، اضافه می‌کند: تقریباً هر فردی که این روزها به خارج از کشور سفر می‌کند از طرف دوستانش تقاضا دارد تا دارو بیاورد و اینکه گفته می‌شود دارو و غذا شامل تحریم نیست، دروغ است و اصلاً اینطور نیست که واردات دارو و غذا به ایران آزاد باشد.

کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» افزود: نمی‌توان کشور یا کشورهایی را تحریم و از حقوق اولیه محروم کرد و بعد دم از حقوق بشر و اهمیت آن در جهان زد. درخشنده با اشاره به اینکه باید اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانیم، از کمپین همصدایی دربرابر تحریم حمایت کرد و افزود: حرکت‌های بیرحمانه ترامپ امروز در جهان نیز تقبیح شده و شاهد هستیم که بسیاری از کشورها نه تنها با این تصمیم ترامپ همراهی نکردند بلکه مخالفت نیز کردند. درخشنده ادامه می‌دهد: همه ما باید امروز در داخل کشور کمک کنیم تا مشکلات حل شود و می‌توان با برنامه‌ریزی درست فشارها را کم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.