خبرگزاری رویترز نوشت، دو روزنامه نگار رویترز با نام های &#۳۹;وا لون&#۳۹; و &#۳۹;کیو سو اوو&#۳۹; ماه دسامبر(آذر) سال ۲۰۱۷ در منطقه «یانگون» میانمار دستگیر شدند. آنها در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) همان سال به دلیل نقض قانون اسرار رسمی و به هفت سال زندان محکوم شدند.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست آسیا در سنگاپور با رهبر میانمار دیدار کرد.

یک مقام ارشد ارشد کاخ سفید که نخواسته نام او فاش شود به خبرنگاران گفت: پنس با صراحت تمام موضوع روزنامه نگاران رویترز را مطرح کرده و خواستار عفو آنها شده است.

به گفته این مقام ارشد، پنس چندین بار مستقیما این درخواست خود را از سوچی عنوان کرد و سوچی می گوید پاسخ این درخواست را پشت درهای بسته اعلام خواهد کرد.

به نوشته این خبرگزاری، وکلای این دو خبرنگار رویترز برای این حکم درخواست تجدید نظر کرده اند. این دو خبرنگار زمانی دستگیر شدند که درحال تحقیق و بررسی درباره قتل ۱۰ روستایی مسلمان روهینگیا در پی سرکوب ارتش شهر راخینه در میانمار بودند.

روهینگیا مردمی مسلمان و هندوآریایی هستند که در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. سازمان ملل متحد و همچنین اغلب رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری مردم روهینگیا را جزو ستم‌دیده‌ترین اقلیت‌ها در جهان توصیف می‌کنند؛ این مردم ۴ درصد کل جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.