هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز (چهارشنبه) یک طراح کیف دستی را به عنوان سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی انتخاب کرد.

«لانا مارکس»، طراح کیف دستی و عضو باشگاه مارالاگوی ترامپ، پیشتر به عنوان نامزد این منصب معرفی شده بود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر به بخشی از خدمات مارکس در رهبری هیئت زنان در مدرسه هاروارد کندی و همچنین تحصیل در آفریقای جنوبی اشاره کرد. او به دو زبان از ۱۱ زبان رسمی آفریقا مسلط است.

در همین حال، سی ان ان گزارش داد: مارکس یکی از اعضای باشگاه مارالاگوی ترامپ در فلوریدا است و مراسم ازدواج دخترش را در این ملک ترامپ برگزار کرده است.

این شبکه خبری در خصوص حرفه مارکس نوشت: او یکی از طراحان کیف دستی است. از ویژگی‌های طراحی‌های او استفاده از پوست حیوانات از جمله شتر مرغ و سوسمار است.

ده ها پست وزارت امور خارجه آمریکا از جمله سفارت این کشور در آفریقای جنوبی از اوایل سال جاری میلادی خالی مانده بود. وبسایت آتلانتیک در گزارشی نوشته بود آمریکا هنوز در ۱۸ کشور دنیا سفیری مشخص نکرده و نیمی از پست‌ها و مشاغل مهم در وزارت خارجه این کشور همچنان خالی است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از آنکه جانشین رکس تیلرسون شد، متعهد شد مناصب خالی در این وزرات خانه را معرفی کند.

گفته می شود به احتمال زیاد، مارکس تایید مجلس سنا را کسب کند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا جان ابی زید، ژنرال بازنشسته ارتش این کشور را به عنوان سفیر جدید آمریکا در عربستان معرفی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.