به گزارش رویترز، پس از آنکه تعدادی از وزرای کابینه انگلیس از جمله دومینیک راب وزیر برگزیت در اعتراض به پیش نویس قرارداد خروج از اتحادیه اروپا از کابینه ترزا می کناره گیری کرده اند، ارزش پوند انگلیس امروز پنجشنبه در برابر یورو و دلار آمریکا کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی ها در خصوص رای عدم اعتماد پارلمان انگلیس به ترزا می نیز افزایش یافته و این مسئله به ضرر ارزش پوند تمام شده است.

ارزش هر پوند به ۱.۲۷۸۴ دلار آمریکا رسیده است. این رقم اواخر روز چهارشنبه به ۱.۳۰ دلار رسیده بود. ارزش یورو در برابر پوند نیز بیش از ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

شاخص سهام اف تی اس ئی ۱۰۰ بورس لندن نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۰۲۶ واحد رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اعلام استعفای دومینیک راب تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش پوند داشته است. ترزا می قصد دارد به زودی با حضور در پارلمان، از پیش نویس توافق برگزیت دفاع کرده و نمایندگان را متقاعد کند تا به این توافق رای مثبت بدهند.

علاوه بر دومینیک راب، ایستر مک وی وزیر کار و بازنشستگی نیز از این سمت استعفا کرده است.

جلسه کابینه انگلیس روز گذشته برگزار شده و سرانجام ترزا می نخست وزیر اعلام کرد که کابینه از پیش‌نویس او برای توافق برگزیت حمایت می‌کند.

ترزا می حمایت کابینه را "گامی مهم" در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دانست.

شایعات درباره احتمال استعفای برخی از اعضای کابینه تشدید شده است و یکی از مقام‌های ارشد محافظه‌کار به بی‌بی‌سی گفته است که احتمال دارد طرفداران سرسخت برگزیت روند رای عدم اعتماد به ترزا می را آغاز کنند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، روز چهارشنبه در جلسه پارلمان گفت توافق پیشنهادی می حتی با معیارهای خودش هم یک "شکست" محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.