پلتیکو گزارش کرد، دو منبع آگاه به این پروژه می‌گویند که کلیف سیمز، کسی که در زمان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶  دستیار ترامپ بود و با آغاز دولتش از ماه ژانویه تا ماه مه در بخش ارتباطات کاخ سفید کار کرد، قصد دارد در یک کتاب خاطرات نگاهی "اندیشمندانه و کنکاشگر" به دوران خدمتش در کاخ سفید بیندازد.

منابع به پلتیکو گفتند که سیمز چندین ماه است که مشغول نوشتن این کتاب خاطرات بوده و ماه ژانویه قرار است کتاب او انتشار پیدا کند. طبق این گزارش او کتابش را به سبک کتاب خاطراتی که پیش از این جورج استفانوپولوس با افشاگری درباره کاخ سفید تحت رهبری بیل کلینتون منتشر کرده بود، نوشته است.

انتشار کتاب سیمز در حالی قرار است اتفاق بیفتد که چند ماه پیش یک دستیار دیگر کاخ سفید به نام اوماروسا مانیگو نیومن، در کتاب خاطراتش به ترامپ و همپیمانان نزدیک او حمله کرد و در کنار آن حملات دیگری را نیز از طریق انتشار فایل ضبط مکالماتش در کاخ سفید انجام داد.

در آن زمان کاخ سفید برای احقاق حق از بابت انتشار کتاب مانیگو نیومن اقدام کرد چرا که بنا به اعلام کاخ سفید این کتاب موجب نقض یک توافق عدم افشاگری است. بر طبق گزارش پلیتکو مشخص نیست که آیا سیمز نیز توافقنامه مشابهی مثل مانیگو نیومن امضا کرده یا خیر.

دستیاران کاخ سفید به این وبسایت گفتند که اطلاعی از این پروژه سیمز ندارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.