دویچه وله گزارش داد، این طرح در حالی مطرح شده که محافظه کاران آلمان می‌گویند بزهکاران در میان آوارگان سوری باید به کشورشان بازگردند.

وزارت کشور آلمان اعلام کرده که همزمان با کمتر شدن تنش جنگ در سوریه در حال بررسی لغو مساله بازگرداندن آوارگان سوری است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در جریان یک نشست خبری گفت که مقام‌های آلمان در حال بررسی بازگرداندن بزهکاران سوری به کشورشان هستند.

وی ادامه داد: ما به دنبال بررسی این مساله در وزارت کشور هستیم.

اخیرا، وزارت کشور آلمان یک گزارش محرمانه درباره وضعیت در سوریه منتشر کرد. این گزارش با هدف کمک به نهادهای مختلف و دادگاه‌ها برای تصمیم گیری در ارتباط با درخواست‌های پناهندگی منتشر شده است.

جزئیات این گزارش هنوز محرمانه است اما وزارت کشور آلمان می‌گوید که این گزارش نشان دهنده یک وضعیت وخیم، مشکل و پیچیده در این کشور جنگ زده طی شش سال پس از آغاز جنگ است.

رونالد وولر، وزیر کشور در ایالت زاکسن از ابتکار عمل بازگرداندن بزهکاران حمایت کرد و گفت:‌ به محض اینکه اوضاع امنیتی اجازه دهد، این اقدام باید صورت گیرد.

این در حالیست که رئیس گروه حامی آوارگان به این مساله اشاره دارد که سوری‌ها هنوز با تهدیدهای امنیتی و مشکلات خطرناک در دستیابی به کالاها و خدمات اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند.

همچنین یکی از قانونگذاران حزب "چپ" آلمان گفته است: نباید هیچ بازگرداندنی به سوریه در کار باشد. این کشور هنوز درگیر جنگ داخلی و تروریسم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.