بلوار کشاورز یکی از قدیمی‌ترین بلوارهای تهران است که از یک سو به دلیل اینکه پارک لاله و خیابان‌های فرعی و اصلی مثل انقلاب، فلسطین و ۱۶ آذر و ... منتهی به این بلوار می‌شوند و از سوی دیگر به دلیل نزدیکی با میدان ولیعصر و فروشگاه‌هایش و همچنین ساختمان وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که به ترتیب در این بلوار و خیابان فلسطین قرار دارند، تبدیل به محلی مهم و پر تردد و البته محبوب برای بسیاری از تهران نشین‌ها شده است و افراد زیادی علاقمند به سکونت در این منطقه و اجاره آپارتمان در بلوار کشاورز برای سکونت یا دفتر کار هستند.

2

پیشینه بلوار کشاورز

این بلوار که سابقا به نام بلوار الیزابت نامیده می‌شد، در گذشته‌های نه چندان دور تفرجگاهی برای پایتختی‌ها بوده تا در ساعت‌های پایان روز یا آخرهای هفته به آنجا بیایند و دمی آسایش داشته باشند. در میانه بلوار کشاورز، نهری ساخته شده که همچنان آب در آن جاریست. این نهر که اسبق بر این به آب کرج یا رودخانه کرج مشهور بوده در واقع رودخانه‌ای بوده که از رودخانه کرج منشعب شده و به سوی اراضی بهجت آباد می‌رفته و بعد به سمت دارالخلافه تهران امتداد داشته است. این نهر و نیمکت‌هایی که در اطراف آن قرار دارند، وعدگاه بسیاری از زوج‌ها و یا محلی برای استراحت افراد محسوب می‌شده و می‌شود.

بلوار کشاورز کجاست

بلوار کشاورزر در منطقه 6 شهرداری تهران قرار دارد و از شرق به میدان ولیعصر، از غرب به خیابان دکتر قریب، از شمال به دکتر فاطمی و از جنوب به میدان فلسطین و خیابان‌های مجاورش منتهی می‌شود.

به دلیل مجاورت ساختمان پیشین وزارت کشاورزی ایران، این نام برای بلوار انتخاب شد. بسیاری از کسانیکه تمایل به خرید خانه در بلوار کشاورز را دارند غالبا دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران و کارمندان وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی هستند که می‌خواهند در بلوار کشاورز و خیابا‌ن‌های اطراف آن مثل خیابان‌های قدس، وصال شیرازی و جمالزاده خانه‌ای با قیمت مقرون به صرفه نوساز یا کلنگی خریداری کنند تا نزدیک محل کارشان باشد.

امکانات بلوار کشاورز

نزدیکی با پارک لاله، سینما بلوار و سینماهای فلسطین و عصرجدید، فروشگاه‌های میدان ولیعصر و بلوار کشاورز و همچنین رستوران‌ها و فست فودهای متعدد در این منطقه می‌تواند دلیل دیگری برای انتخاب محل زندگی یا دفتر کاری در بلوار کشاورز و خیابان‌های مجاورش باشد.

 اگر در دیوار به دنبال گزینه مناسبی برای رهن یا اجاره و یا خرید در این منطقه می‌گردید، خوب است بدانید که بلوار کشاورز دارای بیمارستان‌های معروف و مجهزی مثل پارس، ساسان، یاس سپید و آریاست که با بیشتر بیمه‌های درمانی طرف قرارداد هستند، علاوه بر آنها بیمارستان‌های امام خمینی، مصطفی خمینی، فیروزگر و ... در نزدیکی این محله قرار دارند. همچنین در سال‌های اخیر هتل اسپیناس در این بلوار ساخته شده که از هتل‌های مجلل تهران محسوب می‌شود و محلی برای جشن‌ها، سمینارها و اقامت مهمان‌های خارجی و ایرانی است.

از سوی دیگر رفت و آمد از بلوار کشاورز و خیابان‌های اطرافش به نقاط دیگر تهران به آسانی انجام می‌شود، با مراجعه به میدان ولیعصر می‌توان از مترو به سایر نقاط تهران رفت، اتوبوس بی آر تی و تاکسی هم در مسیر به وفور پیدا می‌شوند.

بلوار کشاورز دارای کافی شاپ‌ها و رستوران ارزان و مجللی هست تا در بعد از ظهرها و غروب‌های پاییزی بتوانید فنجانی قهوه با دوستان‌تان در آنجا بنوشید و با خوردن غذای لذیذی، شبی خاطره‌انگیز برای خودتان بسازید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.