مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک  با یک دردسر جدید در پلتفرم فیسبوک رو به رو شده است. این مشکل شامل فعالیتهای یک شرکت هرمی است که از کاربران فیسبوک کلاهبرداری می کند.

 بسیاری از کاربران فیسبوک این روزها فریب یک طرح را خورده اند که شامل فعالیتهای یک شرکت هرمی است.

این طرح که با نام هدیه "راز خواهر" شناخته می شود با یک وعده اساسی کاربران را فریب می دهد. این کلاهبرداری به این ترتیب است که به کاربر پیغام داده می شود که ۱۰ دلار پرداخت کند و سپس برنده ۳۶ هدیه خواهد شد.

نکته جالبتر این که به کاربران وعده داده می شود که هدایا را از آمازون دریافت خواهند کرد. این پست که به شکل هرمی در فیسبوک در حال چرخش است کاربر را تشویق می کند حداقل یکی دیگر از دوستان خود را نیز در این زنجیره عضو کنند و البته این پیغام را با دیگران به اشتراک بگذارند.

تمام مراحل این طرح غیرقانونی است و از هدیه های وعده داده شده نیز خبری نیست. جالب است بدانید که از سال ۲۰۱۵ تا به حال، این پیامها نزدیک پایان سال میلادی و در آستانه سال نو در فیسبوک دیده می شود.

اما این پیام چگونه اشاعه پیدا می کند؟ در بخشی از این پیام اشاره شده که هر فرد باید حداقل ۶ نفر را در طرح مشارکت دهد تا در جایگاه دوم زنجیره قرار گیرد و البته با پرداخت ۱۰ دلار به جایگاه نخست صعود می کند. باید دید فیسبوک چگونه می تواند این طرح را کنترل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.