یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های محصولات شرکت اپل، عدم خرابی آن‌هاست. آیفون‌های شرکت اپل نه هنگ می‌کند، نه قطعه‌ای از آن می‌سوزد و نه خراب می‌شود. البته قطعا اتفاقاتی این چنین به صورت موردی رخ داده اما هیچگاه مانند مشکل آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ شرکت سامسونگ همه گیر نبوده است. اما اخیرا اتفاقی افتاده که خلاف آن را ثابت می‌کند، هفته‌ گذشته فردی با نام راحل محمد که در ایالت واشنگتن زندگی می‌کند، از طریق توئیتر به اپل اطلاع داد که iPhone X او هنگام آپدیت به  ورژن جدید سیستم‌عامل IOS یعنی IOS۱۲.۱ آتش گرفته است.

8968915_125

به گفته‌ محمد این اتفاق زمانی رخ داده که آیفون او در حال آپدیت به IOS 12.1 و او آیفون را برای شارژ به پریز برق متصل کرده است. زمانی که آپدیت تمام شد گوشی ریستارت شد و هنگام روشن شدن، دود خاکستری تیره‌ای از آن بلند شد و در ادامه آتش گرفت. او در گفت و گو با سایت Gadgets 360 اعلام کرد که از کابل و آداپتور اصلی استفاده می‌کرده و پس از مشاهده دود گوشی را از شارژ خارج کرده اما اینکار جلوی آتش گرفتن آیفون اورا نگرفته است.

بعد از آتش گرفتن آیفون راحل محمد، اکانت پشتیبانی شرکت اپل پاسخ داد که چنین اتفاقی غیر منتظره بوده و ادامه ماجرا را به صورت خصوصی با وی پی گرفته است.

در همین بین شکایتی دیگر به اپل رسید، یکی از مشتریان اعلام کرد که گوشی او پس از آپدیت IOS 12.1 داغ شده است. اپل با این مشتری خود هم به صورت خصوصی در توئیتر ارتباط برقرار کرد.

همانطور که گفته شد طی گذشت 10 سال از تولید آیفون و از زمان آخرین آپدیت IOS، هیچ شکایت گسترده‌ای درباره‌ یک مشکل خاص از آیفون به شرکت اپل نشده است. حال یک مشکل مشابه برای دو مشتری به صورت همزمان رخ داده، باید دید اپل به مشکل آتش گرفتن Galaxy Note7  شرکت سامسونگ دچار می‌شود یا خیر. هرچند پیشنهاد ما این است که همواره از لوازم جانبی اصلی موجود در جعبه آیفون خود استفاده کنید تا به مشکلاتی این چنین دچار نشوید. گفتنی است در صورتی که از وسایل جانبی اصلی گوشی استفاده نشود، در مواقع رخ دادن چنین اتفاقاتی، اپل شمارا مقصر می‌خواند!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.