به گزارش سی‌اِن‌بی‌سی، وزارت خارجه انگلیس امروز سه شنبه اعلام کرد که به همراه متحدانمان در اتحادیه اروپا در حال بررسی «نظام تحریم‌ها» علیه عربستان هستیم.

وزارت خارجه انگلیس در این خصوص مدعی است، لندن تصمیم مذکور را در راستای اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه عربستان سعودی در واکنش به قتل فجیع جمال خاشقجی منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول اتخاذ خواهد کرد.

دستگاه دیپلماسی انگلیس در ادامه اقدام این کشور و متحدانش را به دو چیز منوط دانسته است: روائی توضیحات نهایی عربستان سعودی و اعتماد به اینکه چنین حادثه وحشتناکی دوباره تکرار نمی‌ شود.

این در حالیست که چندی پیش خزانه داری آمریکا ۱۷ فرد سعوی که تعدادی از آنها از افراد نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است را تحریم کرده بود.

آلمان نیز در اقدامی،  ۱۷ نفر از اتباع سعودی مرتبط با قتل خاشقجی مورد تحریم قرار داد و دولت فرانسه نیز اعلام کرد که در حال بررسی گزینه های تحریم علیه ریاض است.

خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در تاریخ دوم اکتبر به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان ناپدید شد.

ریاض در ابتدا مدعی بود که خاشقجی همان روز از کنسولگری خارج شده اما به دنبال فشار افکار عمومی و پوشش گسترده اخبار مربوط به این روزنامه نگار در رسانه ها، پس از دو هفته به قتل وی اعتراف کرد.

آنکارا در یک ماه گذشته به صورت مرتب در مورد قتل این روزنامه نگار و لزوم مشخص شدن آمران و عاملان این قتل تاکید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.