پایگاه الخلیج الجدید در گزارشی با اشاره به محتوای نوارهای صوتی که از سوی رسانه‌های ترکیه در خصوص قتل جمال خاشقجی منتشر شده، اعلام کرد محافظ شخصی محمد بن سلمان و از اعضای تیم ترور با فریاد بر سر خاشقجی به وی می‌گوید روز حسابش فرا رسیده است.

در این گزارش آمده است: طبق محتوای نوارهای صوتی که از سوی رسانه‌های ترکیه منتشر شده است، چهار نفر از تیم ترور، خاشقجی را به یکی از بخش های کنسولگری که کارهای اداری در آن بخش انجام می شد، بردند و یکی از آن افراد، دست خاشقجی را گرفت. پس از آن خاشقجی با اعتراض به فردی که دست وی را گرفته بود، خطاب به وی گفت: فکر می‌کنی چه کسی هستی و برای چه اینطور می‌کنی؟ سپس قبل از آنکه خاشقجی به بخش مربوط به صدور ویزا برده شود، مشاجره و فریاد آنها بلند می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: به محض آنکه خاشقجی به بخش صدور ویزا وارد شد، اعضای تیم ترور شروع به اهانت به وی کردند و «ماهر عبدالعزیز المطرب» از محافظان شخصی محمد بن سلمان، با فریاد بر سر وی، گفت: ای خائن، روز حسابت فرا رسیده است. پس از آن وی پیش از آنکه خاشقجی را به قتل برساند، شروع به کتک زدن و شکنجه وی کرد.

طبق اعلام رسانه های ترکیه، در این نوارها صدای 8 نفر شنیده می‌شود که از این میان، ماهر المطرب (محافظ شخصی محمد بن سلمان) محمد العتیبی، سرکنسول عربستان و صدای خاشقجی شناسایی و مشخص شده است.

این نوارها همچنین از آنچه پس از عملیات قتل رخ داد نیز پرده برمی‌دارند. طبق محتوای منتشر شده از این نوارها، گفتگویی میان «مصطفی مدنی» (فردی که وظیفه پوشیدن لباس‌های خاشقجی و خروج از ساختمان کنسولگری را بر عهده داشت) و یک شخص دیگر انجام شده است. مصطفی مدنی در این مکالمه می گوید: اینکه لباس فردی که چند دقیقه قبل به قتل رساندیم را بپوشم، کاری ترسناک و وحشتناک است.

وی پس از آن اقدام به پوشیدن لباس های خاشقجی کرده و متوجه می شود کفش های خاشقجی برای او مناسب نیست. از این رو به افرادی که در اتاق حضور دارند، می گوید که می خواهد کفشی ورزشی بپوشد و به آنها اطمینان می دهد، این مسأله توجه کسی را جلب نمی کند. مصطفی مدنی سپس از درب پشتی خارج شد و تمامی تیم ترور اتفاق نظر داشتند که او بسیار شبیه خاشقجی است.

«ابراهیم کاراگول» سردبیر روزنامه ینی شفق ترکیه گفته است محتوای فایل های صوتی قتل خاشقجی آماده انتشار هستند و انتظار می رود این اقدام، زلزله‌ای را در کاخ سعودی برپا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.