فدراسیون کشتی ایران آماده برگزاری نشستی می‌شود که در آن رئیس جدید این نهاد انتخاب خواهد شد. در ۴ سال اخیر رسول خادم، قهرمان پیشین المپیک و دارنده ۲ مدال طلای جهانی رئیس فدراسیون کشتی ایران بود اما تصمیم گرفت از این سمت کناره‌گیری کند. او در ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی (اسفند ۱۳۹۶) نیز از سمت ریاست فدراسیون کشتی ایران کناره‌گیری کرده بود اما برای بازگشت دوباره متقاعد شد. این‌بار تصمیم رسول خادم برای کناره‌گیری نهایی است و منتفی نشد. دلیلش برای کناره‌گیری از سمت ریاست فدراسیون کشتی ایران شکست در تامین بودجه دولتی برای ورزشکاران بود.

بر اساس این گزارش، وزارت ورزش ایران پس از کناره‌گیری رسول خادم، حمید بنی‌تمیم که پیش از این نایب رئیس فدراسیون کشتی بود را برای سرپرستی این نهاد و آماده‌سازی نشست انتخاباتی جدید انتخاب کرد اما او نامزد احراز این سمت نخواهد شد. برادر رسول خادم یعنی امیر رضا خادم رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران که هم‌اکنون به عنوان معاون وزیر ورزش کار می‌کند و سابقه حضور در مجلس این کشور را دارد می‌تواند رئیس این فدراسیون شود. او در کشتی قهرمانی نیز سابقه درخشانی دارد. برادران خادم زیر نظر پدرشان (محمد خادم) با سابقه حضور در المپیک ۱۹۶۲ و دارنده مدال نقره جهان در همین سال تمرین می‌کردند.

سایت کشتی جمهوری داغستان در ادامه نوشت: امیررضا خادم در وزن‌های ۸۵، ۸۲ و ۷۴ کیلوگرم کشتی گرفت. او به عناوین قهرمانی جهان، آسیا دست یافته و ۲ مدال برنز المپیک را نیز کسب کرده است. امیررضا خادم اغلب با کشتی‌گیران داغستانی در رقابت‌های مختلف و المپیک کشتی می‌گرفت. در المپیک ۱۹۹۲ سئول امیررضا خادم در فینال کوچک ماگودومت‌سلام حاجی‌اف را شکست داده بود. خادم چهار سال بعد در نیمه‌نهایی المپیک آتلانتا از حاجی‌مراد ماگمدوف شکست خورد. چهار سال پس از آن نیز در المپیک سیدنی در بازی رده‌بندی برابر ابراهیم ماگمدوف شکست را پذیرا شد.  امیررضا خادم به عنوان جایگزین احتمالی برادرش در فدراسیون کشتی ایران نام برده می‌شود. او از طرف مقام‌های دولتی مورد حمایت است و نزد جامعه کشتی ایران اعتبار ویژه‌ای دارد. بر اساس منابع خبری امیررضا خادم می‌خواهد نامزد ریاست فدراسیون کشتی شود و با توجه به نظرسنجی‌ها فقط انتخاب او باید به صورت رسمی در نشست آینده مجمع این فدراسیون عملی شود.

این گزارش در حالی در سایت روسی منتشر شده که به نظر می‌رسد حمید بنی‌تمیم همچنان محتمل‌ترین گزینه برای ریاست فدراسیون کشتی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.