ایندیپندنت گزارش داد، ظاهرا یک مقام آمریکایی که نام او فاش نشده به واشنگتن پست گفته که ترامپ این ترس را در اظهار نظر خصوصی به دستیارانش و در پی انتشار گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌هایی در مورد علت عدم بازدید رئیس جمهور آمریکا از سربازان این کشور در دیگر نقاط جهان همچون عراق و افغانستان مطرح کرده است. این در حالی است که روسای جمهور قبل از ترامپ دست به چنین بازدیدهایی زده بودند.

مقام ناشناس مذکور به واشنگتن پست گفت: او هرگز علاقه‌ای به رفتن به آنجا نداشته است چون از این وضعیت‌ها بیم دارد و نگران است که کسانی بخواهند او را بکشند.

همچنین بر اساس گزارش واشنگتن پست برخی دیگر نیز در دولت ترامپ گفته‌اند که یکی دیگر از دلایلی که ترامپ تاکنون به چنین بازدیدی دست نزده این است که نمی‌خواهد خود را علاقه مند به جنگ ها یا عملیات‌هایی که مخالفشان است و معتقد به شکست خورده بودن آنهاست نشان دهد.

همچنین همین منبع افزوده که هرچند ترامپ درخواست جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا برای افزایش حضور نظامی آمریکا در افغانستان و سوریه را را امضا کرده و در عین حال به حضور نظامیان آمریکایی در عراق ادامه داده اما در نشست‌های خصوصی این عملیات‌ها را "شرمساری کامل" توصیف کرده است.

او همچنین به آسوشیتدپرس گفته که هر چند در نهایت از مناطق جنگی بازدید خواهد کرد اما فکر نمی‌کند که لزوم چندانی برای این کار وجود داشته باشد.

او گفت: من سرم از بابت خیلی از اتفاقاتی که اینجا می‌افتد بسیار شلوغ است. من خیلی کارها را انجام می‌دهم.

منتقدان اما می‌گویند که چگونه ترامپ با این مشغله کاری زمانش را صرف سفرهای مکرر به اقامتگاه تفریحی‌اش در مارالاگو می‌کند.

او همچنین در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: چیزهایی در دست برنامه‌ریزی هستند و ما نمی‌خواهیم به دلیل مسائل امنیتی و مسائل دیگر درباره آنها صحبت کنیم.

ترامپ همچنین به دروغ گفت که از جنگ آمریکا در عراق حمایت نکرده بوده در حالی که در سال ۲۰۰۳ از این حمله به عراق حمایت کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.