در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تحلیل آخرین نقشه ها، از عصر جمعه بارندگی ابتدا از مناطق غربی شروع و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی کشیده می شود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که از روز شنبه با تقویت جریانات سرد شمالی شهروندان مازندرانی و مسافران شاهد تشدید بارندگی ، کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد گاهی شدید خواهند بود.

در این اطلاعیه با اعلام این که بارندگی در غرب مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، احتمال آبگرفتگی معابر در این مناطق هم پیش بینی شده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران در این مدت در ارتفاعات بارش ها به صورت برف بوده و دریای خزر هم مواج خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امروز و تا اوایل روز جمعه آسمانی صاف تا نیمه ابری برای استان پیش بینی می شود که در برخی ساعات روز همراه با مه گرفتگی خواهد بود و دمای هوا در گرم ترین ساعات به ۱۸ درجه سانتیگ راد بالای صفر در بخش های مرکزی استان خواهد رسید. 

احمد اسدی افزود: از عصر روز جمعه با نفوذ سامانه بارشی به استان مازندران، ابتدا از مناطق غربی و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی شاهد بارش باران و وزش باد نسبتا شدید هستیم که در ارتفاعات ابری و مه آلود گاهی با بارش باران و برف همراه است. 

وی ادامه داد: روز شنبه با استقرار سامانه سرد بارشی برای تمام مناطق مازندران بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید پیش بینی می شود. 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران تاکید کرد که دمای هوا در این مدت بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد در مناطق مختلف استان نسبت به امروز کاهش می یابد.

اسدی همچنین نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان های شهری و ایجاد روان آب به صورت نقطه ای و محلی در برخی از نقاط مستعد استان هشدار داد.

وی گفت که شرایط دریای خزر هم برای روز پنجشنبه اول آذر نسبتا مواج است که از روز جمعه از ارتفاع آن کاسته خواهد شد ولی از عصر جمعه دوباره مواج می شود تا روز شنبه که مواج و توفانی خواهد بود.

اسدی با اشاره به همزمانی فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر، افزود: برای روز شنبه با توجه به توفانی بودن دریا شرایط برای ماهی گیری مساعد نیست.

هم اکنون آسمان تمامی نقاط استان نیمه ابری است دمای هوای شهر ساری مرکز استان هم ۱۵درجه سانتی گراد بالای صفر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.