به گزارش تارنمای اینترنتی الشرق الاوسط، جفری افزود: روسیه به دنبال روی کار آمدن یک دولت دوست در سوریه است و می خواهد پایگاه های نظامی اش در این کشور را حفظ کند و ما با این مساله مشکلی نداریم.

وی با بیان این که ما از مسکو می خواهیم به رژیم اسد، برای تغییر رفتارش فشار آورد، افزود: آمریکا تلاش می کند که به روسیه منافع اصلی اش را یادآوری کند؛ این که یک دولت نزدیک به مسکو در دمشق سرکار باشد و مراکز نظامی روس ها نیز در سوریه (به قوت خود) باقی باشد.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه ادامه داد: جامعه جهانی نمی تواند از دولتی مانند سوریه که دست به رفتارهای ناشایست می زند، حمایت کند، بلکه روس ها باید تلاش کنند تا رفتار رژیم اسد تغییر کند.

 

وی در امور حضور مستشاری ایران در سوریه که به درخواست دولت دمشق و برای مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش و النصره انجام شده بود، مدعی شد: تلاش می کنیم به روسیه توضیح دهیم، که نیروهای ایرانی تنها در خاک سوریه برای حمایت اسد حضور ندارند و باید از آنجا خارج شوند.

وی ادامه داد: از زمان ریاست ترامپ، آمریکا تمرکز خود در سوریه را به جای سرنوشت سیاسی اسد بر مقابله با نقش ایران در این کشور تغییر داده است.

جفری خاطرنشان کرد: آمریکا دو هزار نیروی نظامی در شمال شرق سوریه برای حمایت از نیروهای دمکراتیک کرد دارد و سیاست رئیس جمهوری در مورد این کشور کاملا روشن است.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با تکرار خواسته نامشروع خود افزود: شرط دریافت کمک های بین المللی سوریه منوط به تغییر رفتار دمشق است.

جفری همچنین تعیین جدول زمانبندی برای خروج نظامیان آمریکایی در سوریه را رد کرد و گفت: آمریکا هرگز این کار را نمی کند، چرا که در این صورت، دیگران تنها منتظر خروج نظامیان ما (و نه دیگر نیروهای خارجی) از سوریه خواهند نشست.

 

وی افزود: آمریکا با ترکیه، فرانسه، آلمان و روسیه گفت و گو کرد تا نشست استانبول به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در پایان سال جاری میلادی منجر شود.

وی با توجیه حضور غیر قانونی نیروهای آمریکایی در سوریه که برخلاف خواست دولت دمشق است، مدعی شد: حضور نظامی ما در سوریه تعهد ما به امنیت این کشور را تامین می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.