کوریره دلاسرا با عنوان آینده ترامپ و ایران، مکزیک و چین افزود: ایران از مدتها پیش آماج حملات بی وقفه دونالد ترامپ قرار گرفته و تمایل شدید وی برای متمایز کردن خود از باراک اوباما، که برجام را بزرگترین دستاورد ریاست جمهوری خویش به شمار می آورد، باعث خواهد شد که با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ۲۰۲۰ حملات علیه این کشور نیز هر چه بیشتر افزایش پیدا کند.

این روزنامه نوشت: حزب دمکرات آمریکا در انتخابات میان دوره ای آن کشور توانست با در دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان، در موازنه قدرت سیاسی در آن کشور تغییر بوجود بیاورد. البته حزب جمهوریخواه نیز توانسته موضع خود را در مجلس سنا مستحکم تر بکند، اما دموکرات ها برای نخستین بار در دو سال اخیر توانسته اند به قدرت واقعی در تصمیم گیری دست پیدا کنند.

باید دید که این واقعه چه تاثیری بر آینده سیاسی دونالد ترامپ خواهد داشت. پیش از هر چیز اپوزیسیون قادر است از این پس فشار بسیار بیشتری علیه ترامپ وارد کند. دموکرات ها می توانند بار دیگر به کاخ سفید و مدارک شخصی ترامپ دسترسی داشته باشند و اعضای تیم او وحتی خانواده رئیس جمهور را برای پاسخگویی به مجلس احضار کنند.

از سوی دیگر با توجه به شمار بی سابقه اعضای حزب دموکراتیک که قصد نامزدی در ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را داشته و به همین دلیل مایلند از حالا نامشان در ذهن رای دهندگان ثبت بشود، احتمالأ مسئله استیضاح ترامپ مطرح خواهد شد. این طرح سئوال در ارتباط مستقیم با نتیجه تحقیقات رابرت مولر در خصوص رابطه خلاف قانون بین کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ و دولت روسیه خواهد بود.

دونالد ترامپ برای فرار از این مشکلات در دو سال آینده به سراغ سپر بلا در داخل و خارج خواهد رفت که بهترین نامزدهای بلاگردانی در خارج از امریکا برای او عبارتند از ایران، چین، مکزیک.

 مکزیک نیز هیچگاه از گزند انتقادات ترامپ در امان نمانده چرا که او می داند که با جنجال بر سر ماجرای مهاجرت غیرقانونی از سوی آن کشور، هر چه بیشتر نظر مثبت رای دهندگان دست راستی امریکایی را به سوی خود جلب خواهد کرد.

ترامپ بدون توجه به نتایج مذاکرات بین واشنگتن و پکن و با هدف جذب نظر مساعد رای دهندگان ایالتهایی که برای انتخاب وی حیاتی هستند، در سال آینده هر چه بیشتر به جنگ تجاری با پکن دامن خواهد زد. در مقابل به نظر می رسد که چینیها لبخند زنان هر گونه مذاکره نهایی با امریکا را به دوره بعد از ترامپ موکول کرده اند و با حوصله، در انتظار شکست او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نشسته اند.

پس از اشاره به چین نمی توان از کره شمالی صحبت نکرد و احتمالأ این کشور قادر خواهد بود در دو سال آینده از زیر فشارهای امریکا شانه خالی کند. ترامپ شدیدأ مایل است همانطور که اوباما با ایران به توافق رسید، مذاکراتش با پیونگ یانگ به موفقیت منجر بشود و هرگز به بی نتیجه بودن تماسهای بین دو طرف اذعان نخواهد کرد. وی در حال چیدن مقدمات کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ است و چیزی به جز فهرست موفقیتهای خود را به رای دهندگانش ارائه نخواهد کرد. بسیاری از روسای جمهور امریکا توانستند در میانه راه و به رغم مشکلات و شکست های خود، نظر رای دهندگان را برای دور دوم نیز جلب کنند و انتخاب شوند و ممکن است ترامپ نیز در تلاشی مشابه، پیروز شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.