سردار سلامی امروز در همایش بین المللی حمایت از مردم مظلوم و مقاوم یمن گفت: پیامبر اسلام برای گشودن زنجیرهای اسارت و بردگی انسان از جهل به فرمان الهی مبعوث شد و رسالت او ارزش بخشیدن به منزلت انسان در عالم بود.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روش آمریکایی‌ها مقابله با ملت‌ها است و نه با دولت‌ها ترامپ گفت ملت ایران تروریست است و بر اساس همین برای فلج کردن مردم برنامه‌ریزی می‌کند اما ملت ایران قدرتمند است، قدرت مردم بر اساس شکست دادن آن‌ها است. ما برای شکست نخوردن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم بلکه ما برای شکست دادن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سلامی ادامه داد: آمریکا ملت ایران را مورد تحریم قرار داده است. آمریکا ملت‌ها را محاصره کرده در یمن و غزه و فلسطین مردم محاصره هستند. ما مرز مشترکی با یمن نداریم شما هستید که همه منافع را بر روی یمن بسته‌اید پس چگونه ایران را مقصر می‌دانید؟

وی گفت: فرض کنید ایران از یمن حمایت سیاسی و معنوی دارد آیا این دلیلی می‌شود که مردم یمن را در محاصره کنید و فرزندانشان را دفن کنید؟ چرا اینگونه فکر می‌کنید؟ این رژیم‌ها بدانند تاریح در حال ثبت نفرتی جدید از آمریکا و آل سعود است. شما چطور اجازه می‌دهید یک میلیون کودک یمنی در معرض قحطی قرار گیرند .

سلامی با اشاره به قتل خاشقجی گفت: محکوم کردن جهانی و تحت فشار قرار دادن آل سعود نشان داد که هیچ مفاهیم والایی در رژیم آل سعود قرار ندارد. سلاح‌هایی که از لندن و سایر نقاط به یمن می‌رود علیه یمن به کار می‌رود.  آیا جهان در این سیمای سیاسی جنایت‌کاران تاریخ نشانی از عاطفه و منطق می‌بیند؟ همه جهان بداند در اینجا اعلام می‌کنیم یمن باتلاق آل سعود خواهد بود. امرا و آل سعود در این میدان خجالت‌زده خواهید بود. منطق مقاومت در حال پیروزی است. ما همه یمنی و سوری و عراقی و ایرانی و پاکستانی ترک و لر هستیم و همه یکی هستیم. برده‌داری و جهالت مدرن پایان یافته است. ما از یمن حمایت می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.