محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش قیمت طلا در بازار امروز (یکم آذر)، اظهار کرد: هر مثقال طلا امروز با کاهش حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۶۱۸ هزار تومان رسیده و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی درباره قیمت سکه نیز، گفت: قیمت سکه نیز با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی همراه بوده که در حال حاضر هر سکه تمام بهار آزادی (امامی) چهار میلیون و ۷۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و هر سکه یک گرمی ۶۴۰ هزار تومان معامله می‌شود.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته دو علت اصلی داشته است، ادامه داد: دلیل اول این موضوع این است که داد و ستدها کم شده و دلیل دوم نیز کاهش تقاضای کلی در بازار سکه و طلاست.

کشتی‌آرای افزود: این در حالی است که قیمت جهانی طلا امروز با پنج دلار افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲۲۸ دلار رسیده است.

وی تغییرات قیمت طلا و سکه در ایران را متاثر از اتفاقات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دانست و گفت: اگر اتفاق خاصی طی روزهای آینده در زمینه سیاسی نیفتد، به نظر می‌رسد که بازار در روزهای آینده نیز ثبات داشته باشد و تغییر خاصی در قیمت‌ها رخ ندهد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بازار طلا و مصنوعات آن به شدت با رکود همراه است که دلیل اصلی آن کاهش تقاضاست؛ به طوریکه بازار طلا را در رکود بی‌سابقه‌ای فرو برده است.

کشتی‌آرای دلیل اصلی این رکود را افزایش سطح قیمت طلا و مصنوعات آن و در مقابل کاهش قدرت خرید مردم عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.