امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز پنجشنبه در حالی از ولیعهد ابوظبی در الیزه پذیرایی کرد که میهمانش این روز‌ها با بمب و گلوله از کودکان یتیم یمنی پذیرایی می‌کند.

"محمد بن زاید ال نهیان" امروز ناهار را با رییس جمهور فرانسه که این روز‌ها با بحران افت شدید محبوبیت روبرو شده است در الیزه صرف کرد و سپس این دو به موزه لوور رفتند تا از نمایشگاه عکس پدری بن زاید دیدن کنند.

تا دقایق پایانی روز دیدار؛ الیزه از این دیدار خبری منتشر نکرد و رسانه‌های فرانسوی هم مجوز این کار را نگرفتند! تنها خبرگزاری امارات به صورت سربسته و در قالب مصاحبه با یک کارشناس به دیدار مکرون و محمد بن زاید آل نهیان پرداخته است.

این خبرگزاری اماراتی همچنین از امضای چندین قرارداد از جمله در حوزه نظامی میان فرانسه و ابوظبی خبر داده است.

فرانسه در امارات پایگاه نظامی دارد و از تامین کنندگان اصلی تسلیحات جنگی امارات در جنگ یمن است.

"بن زاید شام" نیز مهمان "ادوار فیلیپ" نخست وزیر فرانسه بود که در این مراسم روسای چندین شرکت بزرگ فرانسوی از جمله توتال، ایرباس و تله حضور داشتند.

سکوت خبری مربوط به دیدار ولیعهد ابوظبی از پاریس به دلیل شرایط پیچیده بحران یمن است. بحرانی که امارات و عربستان حدود ۴ سال پیش با تجاوز به این کشور آن را بوجود آوردند و حالا در باتلاق آن گیر کرده اند.

همزمان با سفر "محمد بن زاید" به فرانسه؛ هفت نهاد مخالف جنگ با تجمع مقابل سفارت امارات در پاریس از "امانوئل مکرون" خواسته بودند در دیدارش با ولیعهد ابوظبی او را برای پایان دادن به جنگ نابرابر و خانمانسوز یمن به ویژه بحران انسانی که این روز‌ها در شهر ساحلی الحدیده شاهد هستیم، ترقیب کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.