ساعتی بعد از آنکه خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری آناتولی از دیدار «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه با «بن‌سلمان»، ولی‌عهد سعودی در آرژانتین خبر داد، ریاست جمهوری ترکیه به این خبر واکنش نشان داد.

به گزارش روزنامه «حریت»، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای پنجشنبه (۱ آذر) این خبر را تکذیب کرد و گفت که اردوغان با ولی‌عهد سعودی در حاشیه نشست گروه ۲۰ که قرار است روزهای هشتم و دهم آذرماه در آرژانتین برگزار شود، دیدار نخواهد کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گزارش داده بود که این امکان وجود دارد که اردوغان با محمد بن سلمان دیدار کند.

اردوغان تاکنون چند بار اعلام کرده است که می‌داند که شاه سعودی در پرونده خاشقچی نقشی ندارد اما معتقد است که دستور قتل خاشقچی از مقامات رده بالا صادر شده است. اردوغان تاکنون صراحتا نام محمد بن سلمان را در این خصوص ذکر نکرده است.

 

نشست سران ۲۰ اقتصاد برتر دنیا موسوم به گروه ۲۰ قرار است ۲۹ نوامبر (۸ آذرماه) تا اول دسامبر (۱۰ آذرماه) در شهر بوینس‌آیرس آرژانتین برگزار شود.

به دنبال قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری سعودی و انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دست داشتن بن‌سلمان در قتل او، برخی رسانه‌ها به حضور ولی‌عهد سعودی در این نشست واکنش نشان دادند و حتی خواستار عدم دعوت او به بوینس آیرس شدند.

با این حال، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است با ولی‌عهد سعودی در جاشیه نشست «جی-۲۰» دیدار خواهد کرد.

ریاست جمهوری روسیه هم گفته است که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور احتمالا با بن سلمان دیدار و گفت‌وگو کند.

یک منبع آگاه دیپلماتیک در عربستان سعودی، سه‌شنبه (۲۰ نوامبر)، گفت که محمد بن سلمان از فردا (جمعه آینده) قبل از آنکه به آرژنتین برود، به چند کشور عربی از جمله امارات، بحرین و مصر سفر خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.