تولسی گابارد، نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حمایت‌های ترامپ از عربستان سعودی در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود رئیس جمهور آمریکا را برده عربستان توصیف کرد.

گابارد در صفحه شخصی توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشت که برده عربستان سعودی بودن با شعار «اول آمریکا» (America First) منافات دارد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب با صدور یک بیانیه درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بار دیگر بر حفظ روابط خود با عربستان تاکید کرد.

ترامپ در بیانیه خود که آن را با اتهام‌پراکنی علیه ایران آغاز کرده بود، تایید کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، ممکن است از قتل خاشقجی مطلع بوده باشد، اما در ادامه گفت که این مسئله در هر حال، رابطه آمریکا با عربستان سعودی را بر هم نخواهد زد چراکه آن‌ها "متحدی بزرگ در مبارزه مهم ما علیه ایران" هستند.

این بیانیه ترامپ بلافاصله با واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از آمریکا مواجه شد که وجه مشترک تمامی آن‌ها انتقاد از تلاش او برای بی‌گناه جلوه دادن محمد بن سلمان و اولویت دادنِ منافع شخصی بر منافع ملی آمریکا بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.