شبکه خبری ان اچ کی گزارش کرد مسئولان هیات مدیره پس از نشست برکناری وی خاطر نشان کردند این اقدام برای حفاظت از منافع شرکت و بازگرداندن اعتبار آن نزد مشتریان بسیار با اهمیت بوده است.

نیسان پیشتر نیز گفته بود که برای حل مشکلات باقیمانده پس از برکناری رییس تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا این رسوایی منافع شرکت را به مخاطره بیندازد.

گون ریاست شرکت رنو فرانسه را نیز برعهده داشت و هم او بود که توانست اتحاد بین نیسان و رنو را شکل دهد و برای همین برکناری رسمی وی می تواند باعث بروز اختلالاتی در این اتحاد شود.

گزارش حاکی است که گری کلی از مسئولان ارشد و رییس نمایندگی نیسان نیز به دلیل اتهامات مشابه و فساد و رسوایی مالی از مقامش کنار گذاشته شده است.

هر دو نفر از مقام های یاد شده پیشتر به دلیل اتهاماتی که به آنها وارد شده بود، بازداشت شدند و پس از آن نیسان در بیانیه ای از مشتریان عذرخواهی کرد.

قرار است وزیر صنعت ژاپن و وزیر دارایی فرانسه بزودی با یکدیگر در پاریس دیدار کرده و درباره وضعیت موجود و برکناری گون و تاثیرات آن بر اتحاد دو شرکت گفت و گو کنند.

رسوایی فساد مالی باعث شد ارزش سهام رنو که ۳۴ درصد از سهم نیسان را در اختیار دارد ۸ درصد در فرانسه کاهش یابد و بازار بورس ژاپن هم به طور کلی برای مدتی به دلیل این مساله تعطیل شد و خرید و فروش سهام متوقف گردید.

آمارهای خبرگزاری کیودو و تلویزیون &#۳۹;ان اچ کی&#۳۹; نشان می دهد که نیسان در ۵ سال گذشته حقوق و مزایایی به میزان ۸۹ میلیون دلار به گون داده اما او فقط نیمی از این دریافتی را تایید و گزارش کرده است.

او در سال ۲۰۱۱ میلادی رییس نیسان شد و از سال ۲۰۱۶ میلادی نیز ریاست میتسوبیشی را در اختیار داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.