محمدهادی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه ظهر امروز افرادی ناشناس با حمله به بخشداری جالق از توابع شهرستان سراوان به بخش‌هایی از آن خسارت زده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اما واقعیت ماجرا این است که در منطقه مرزی سراوان قاچاقچیان سوخت و کسانی که در بحث سوخت‌کشی فعال هستند تردد می‌کنند که متاسفانه به دلیل منفجر شدن شیء نامعلوم، یک نفر مجروح و یک نفر دیگر جان خود را از دست می‌دهد.

 وی اضافه کرد: بر خلاف آنچه در فضای مجازی منتشر شده این انفجار در داخل خاک پاکستان بوده و ارتباطی به داخل ایران نداشته اما در ادامه این انفجار عده‌ای ناشناس با تجمع در مقابل بخشداری جالق با پرتاب سنگ باعث مجروحیت بخشدار شده‌اند.

مرعشی خاطرنشان کرد: پس از ورود فرماندار به منطقه و بررسی وضعیت موجود و کسب اطلاع از افراد مطلع و معتمدین منطقه مشخص شد کسانی که به بخشداری جالق حمله‌ور شده‌اند بومیان منطقه نبوده و صرفاً مهاجرانی هستند که در بحث قاچاق سوخت در منطقه فعالیت داشته‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شناسایی مهاجمان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با تمام کسانی که به طور غیرقانونی وارد بخشداری شده و اقدام به تخریب اموال عمومی کرده‌اند به شدت برخورد می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.