الحاجی گرو و نویمایر که در لیگ هجدهم عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند، روی سکوها جایگاه خود را هم از دست داده‌اند و حتی هواداران استقلال هم دیگر دوست ندارند این دو بازیکن در ترکیب تیم‌شان باشند. مسوولان باشگاه استقلال با درک این موضوع درصدد فراهم کردن شرایطی هستند تا این دو بازیکن بدون دردسر از استقلال کنار گذاشته شوند. امیرحسین فتحی که خود می‌داند اگر با این دو بازیکن بدون تسویه حساب مالی قطع همکاری کند، چه دردسرهایی برای استقلال به وجود می‌آید، قصد دارد با شروع نقل و انتقالات نیم فصل پیشنهاد فسخ قرارداد را پیش روی این دو بازیکن بگذارد.

برنامه سرپرست موقت باشگاه استقلال این است که بخشی از حقوق این دو بازیکن پرداخت شود و آنها با ارائه رضایتنامه به باشگاه استقلال و امضای تسویه حساب مالی از استقلال جدا شوند، یعنی یک جدایی بی‌دردسر و بدون حاشیه. البته تا کنون گرو و نویمایر درباره اینکه با باشگاه استقلال چه برخوردی خواهند کرد اظهارنظری نکرده‌اند. گرو چندی قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که با استقلال قرارداد منعقد کرده و به قراردادش پایبند است. این بدان معنا است که او دوست ندارد استقلال را در این شرایط ترک کند اما از سویی عملکرد گرو به حدی ضعیف بوده که وینفرد شفر هم نمی‌خواهد با این بازیکن ادامه دهد.

گرو جایگاهی در تفکرات سرمربی استقلال هم ندارد و اگر می‌بینیم او گاهی در ترکیب اصلی تیم قرار می‌گیرد یا به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد ترکیب می‌شود این از سر نداری‌های شفر است. به هر حال گرو ممکن است برای جدایی از استقلال خواستار دریافت مطالبات خود باشد. مطالباتی که کم نیست و باشگاه استقلال بدون شک باید هزینه‌های زیادی صرف این جدایی کند. در عین حال اما ممکن است جدا شدن نویمایر از استقلال به سختی گرو نباشد. این بازیکن از شرایط زندگی در ایران راضی نیست و چون در فضای اروپا روزگار گذرانده هنوز نتوانسته خودش را با شرایط زندگی در ایران وفق دهد. نویمایر بی‌میل نیست که نیم فصل با اخذ رضایتنامه به تیم دیگری ملحق شود. این بازیکن که سابقه عضویت در باشگاه منچستریونایتد را هم دارد ظاهرا پیشنهاد‌هایی هم در دست دارد تا اگر از استقلال جدا شد بتواند فوتبالش را در اروپا ادامه دهد. به هر حال ماجرای جدایی گرو و نویمایر به شکلی کاملا سربسته کلید خورده است و باشگاه استقلال در صدد فرصتی است تا پیشنهادهای خود را برای جدایی بی‌‌دردسر به این دو بازیکن ارائه کند.

یکی از دلایلی که مسوولان باشگاه استقلال را مجاب کرده تا برای جدایی این دو بازیکن دست به کار شوند، بازگشت بازیکنانی همچون شجاعیان، آقاخان و محسن کریمی به شرایط بازی است. این 3 بازیکن برای اینکه بتوانند در نیم فصل دوم در ترکیب استقلال قرار بگیرند باید جا برای‌شان باز شود که گزینه‌ای بهتر از گرو و نویمایر در حال حاضر وجود ندارد. البته یک بازیکن دیگر هم باید در آینده به گرو و نویمایر ملحق شود تا باشگاه به آنچه مد نظرش است، برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.