«هانی مرزوق» مدعی شد: بحرین، مقصد آینده نتانیاهو است و این سفر، خود آغازی برای روابط جدید و نشانه این است که ما برای تصحیح تاریخ، در مسیر درستی حرکت می کنیم.

در همین حال «خالد بن احمد» وزیر امور خارجه بحرین نیز بتازگی از نتانیاهو تمجید کرده و گفته بود: با وجود اختلافات موجود، نخست وزیر اسرائیل موضعی کاملاً روشن در خصوص اهمیت ثبات در منطقه و نقش عربستان در تحکیم این ثبات دارد.

مرزوق گفت: اسرائیل بر این باور است که جهان عرب، گسترده، متنوع و سرشار از توانمندی های انسانی است و تل آویو می خواهد در سطوح علمی و دانشگاهی، روابط گسترده ای با کشورهای عربی داشته باشد.

در مورد مشابه و همراستا با این سخنان، سرود رژیم نامشروع صهیونیست ها برای نخستین بار، اوایل آبانماه و در جریان مسابقات بین المللی جودو در امارات نواخته شد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی فاش کرد: در گذشته، بسیاری از وزیران اسرائیل با گروه های اقتصادی و دانشجویان به کشورهای عربی و حاشیه خلیج (فارس) سفر کرده بودند.

سفر نتانیاهو به بحرین، دومین سفر از از این دست خواهد بود. وی ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در سفری رسمی و کاملاً غیرمنتظره به مسقط رفت و با «قابوس بن سعید» سلطان عمان دیدار کرد.

نتانیاهو در چند ماه اخیر همواره عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و حاشیه خلیج فارس را ستوده و اعلام کرده است که روابط با کشورهای عربی بیش از پیش گسترش یافته است؛ هرچند وی اعتراف کرد، تل آویو روابط محرمانه زیادی با کشورهای اسلامی دارد.

پیش از این نیز «جیسون گرینبلات» فرستاده به اصطلاح صلح آمریکا به منطقه خاورمیانه از تمایل امارات، بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.