امیر قلعه‌نویی حسابی غافلگیر شد... تولد پشت تولد... در اصفهان از صبح برایش تولد گرفتند و همین تولدها بهانه‌ای شد برای گفت‌وگو با سرمربی سپاهان که حالا ۵۵ ساله شده است.

شنیدیم امروز حسابی در اصفهان غافلگیر شدید

واقعاً همین‌طور است. صبح دوستان‌مان در باشگاهی که برای تمرین می‌روم و ورزش می‌کنم، با کیک غافل‌گیرم کردند، بعد هم چند نفر از دوستانم از تهران این همه راه آمدند و خودشان را به اصفهان رساندند و با گل و شیرینی تولدم را تبریک گفتند، بعد هم جناب تابش مدیرعامل محترم سپاهان که حسابی خجالتم دادند.

در عکس‌ها دیدیم یک کادوی شیک هم گرفتید، صنایع دستی اصفهان و شطرنج و البته بچه‌های روزنامه به شوخی می‌گفتند تخته‌نرد هم هست، فقط شطرنج نیست.

اتفاقاً به شطرنج خیلی علاقه دارم. صبح‌ها گاهی اوقات می‌روم پیاده‌روی، هفت، هشت بازنشسته باصفا و باشخصیت را می‌بینم که داخل پارک نشسته‌اند و شطرنج بازی می‌کنند. این دفعه باید شطرنج صنایع دستی‌ام را ببرم و با آن‌ها بازی کنم (خنده).

گفتید بازنشسته، بحث‌مان خود به خود می‌رود سمت این ماجرای بازنشسته‌ها و قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها.

نشد دیگر، قرار بود فقط درباره سپاهان حرف بزنیم...

ولی شما گفتید بازنشسته‌ها و بحث عوض شد (خنده)

ببینید، من می‌گویم همه‌چیز باید قانون‌مند باشد. هیچ‌کس و هیچ چیز از قانون بالاتر نیست. همه هم باید به قانون احترام بگذارند. این که امروز یک چیز بگوییم و فردا یک چیز دیگر و هر روز یک قاعده جدید تعریف کنیم، بد است وگرنه قانون که بد نیست.

ولی همین قانون امکان دارد باعث تعلیق فوتبال شود.

خیلی باید مراقب باشیم، امیدوارم راهی پیدا کنیم که فوتبال لطمه نبیند. متأسفانه دیر به فکر افتادیم. باید از همان روزهای اول که زمزمه تصویب این قانون به گوش رسید، حقوق‌دان‌ها می‌نشستند و مسائل را با اساسنامه نهادهای بین‌المللی مطابقت می‌دادند. تعلیق را ساده نگیریم. من خودم قربانی تعلیق هستم.

چه عبارت جالبی؛ قربانی تعلیق...

بله دیگر، قربانی تعلیق شدم. از بخت بد من، آن زمان که سرمربی تیم ملی شدم، هم تعلیق شده بودیم، هم بین کمیته انتقالی و سازمان تربیت بدنی دعوا بود، هم دو گروه و طیف سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در ورزش به جان هم افتاده بودند و تمام آن شرایط سخت و ناجور، روی سر من خراب شد. بعدها یک چیزی شنیدم که اصلاً حالم بد شد.

چی؟

شنیدم یک آقایی که متأسفانه ۳۰ سال هم مدیر بوده، آن زمان گفته باید قلعه‌نویی را برکنار کنید تا ما در کمیته انتقالی کارها را جلو ببریم و فوتبال ایران رفع تعلیق شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.