به گزارش رویترز، سفر این مقام در شرایطی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها برای برگزاری مذاکرات صلح یمن در هفته‌های گذشته شدت بیشتری گرفته است.

رویترز در ادامه گزارش خود آورده است: انتظار می رود وی در سفر به این شهر به عنوان کانون مقاومت نیروهای مردمی یمن با نمایندگان جنبش انصارالله دیدار کند.

الحدیده در ۲۶۵ کیلومتری صنعا پایتخت یمن قرار دارد و محل ورود بیش از ۷۰ درصد کمک‌های بین المللی و کالاهای ضروری برای مردم جنگ زده این کشور است.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از خردادماه سال جاری به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده‌ای را برای اشغال این بندر آغاز کردند؛ اما با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور از اهداف خود بازماندند.

این ائتلاف هفته گذشته اعلام کرد که حملات خود به این شهر را متوقف می‌کند؛ وعده‌ای که دوام نیافت و حملات جنگنده‌ها در روزهای گذشته به صورت پراکنده ادامه یافت.

همزمان با این تحولات، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که دولت متبوعش حامی اصلی ائتلاف سعودی در بمباران مردم بیگناه یمن است، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای خواستار سپردن کنترل الحدیده به هیأتی بی‌طرف شد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، انتظار می‌رود در گفت وگوهای صلح که برای ابتدای ماه دسامبر (اواسط آذر) برنامه‌ریزی شده است، هم نمایندگان جنبش انصارالله و هم نمایندگان دولت مستعفی عبدربه منصور هادی شرکت کنند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اخیراً گفته بود که طرح صلح جدید درباره توقف حملات طرف‌های درگیر در این کشور را عاملی برای سلب هر نوع بهانه از سوی کشورهای متجاوز و محک زدن ادعاهای حاکمان عربستان می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.